Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Elektrische rijstkoker | Thailand Gek Club

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Elektrische rijstkoker | Thailand Gek Club

Bericht van khunrob op vr 2 aug 2013 - 20:29

Het Thaise woord voor eten, lunch of diner is "kin khao" wat letterlijk betekend: rijst eten.Ik kookte  rijst in een pan met water de afgelopen 3 weken, mijn rijstkoker is stuk gegaan.Vandaag weer een nieuwe gekocht bij http://www.holwha.nl  32.50

Tulip Rijstkoker met geïntegreerde deksel
Steek  de stekker in het stopcontact en vervolgens doe je de deksel op de rijstkoker en druk op de schakelaar “cook” .
De rijstkoker zal nu het water aan de kook brengen. Als het rijst gaar is schakelt de rijstkoker automatische naar de stand 'warm'.
De automatische warmhoudfunctie houdt de rijst nog uren lang warm. Dus je hebt er geen omkijken naar.Nog een voordeel van de rijstkoker is dat het een pit op het fornuis uitspaart.

Note:Bij Thais eten krijg je nooit een mes, want alles is al klein gesneden. Je krijgt een vork en lepel bij sommige restaurants in Nederland worden ze verkeerd neer gelegd naast je bord.De vork in je linkerhand is om het eten op de lepel te schuiven.
Vervolgens breng je het eten met de lepel in je rechterhand naar de mond. Gebruik niet de vork om het eten naar je mond te brengen, want dat is zeer ongemanierd in Thaise ogen. En gebruik daarvoor ook nooit je linkerhand, want die is "onrein".

Ik koop omdat we maar met z'n tweeen zijn  Silvo Pandan Rijst zak à 1kg
Ook het huismerk van Lidl vind ik prima.AH heeft geen Silvo meer , alleen hun huismerk .Deze Pandan rijst is al gereinigd en hoeft niet gewassen te worden.De grote balen die rechtstreeks uit Thailand komen daar wil nog weleens een steentje in zitten, dus die moet je wel wassen.Ik doe altijd op het oog rijst in de pan, dan water in de pan en zorg dat het 1 vingerkootje onderwater komt. Kijk wel of de rijst vlak in de pan ligt. En dan de stekker er in :-)

Ouderwets het zelfde, maar aan de kook brengen, dan de deksel erop, vervolgens 20 minuten op het lage gas, ik gebruik het sudderpitje , en niet gluren onder de deksel anders gaat de stoom weg.

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1819
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: