Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Nachtelijk Thais kook avontuur | Thailand Gek Club

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Nachtelijk Thais kook avontuur | Thailand Gek Club

Bericht van khunrob op vr 2 aug 2013 - 23:37

Ik liep met Wilma in een AH-XL toen mijn oog op mooi uitziende postelein viel, ik dacht dat is jaren geleden dat ik stamppot met  rauwe postelein at. Direct mijn mobiel gepakt en mijn dochter Sylvia opgebeld of ik ook voor hun moest koken. In overleg met haar man Hendrik wilde ze liever 2 dagen Thais eten. Vervolgens moest ik in AH mijn winkelwagentje vullen met ingrediënten voor hun verzoek. Verse broccoli, zoete aardappel en gember en andere groente lagen al snel naast de kipfilet in het wagentje.Ik zou gebakken rijst maken voor hun, daar ze dat liever eten dan witte rijst.

Kai Pat Prik Thai Dam - kip met zwarte pepersaus
Ik had nog een zakje Thaise I-Chef Saus thuis, dat is  gemakkelijk te maken. Maak een heerlijke maaltijd in een paar minuten staat er op de verpakking ,en wat je moet toevoegen, ik deed erin wat ik zelf lekker vond.Zwarte peper saus is een populair gerecht over de hele wereld maar ik had het nog niet eerder gemaakt.

Geng Hang Lea
Dit is crematie eten volgens Kees, een soort Thaise hachee met veel vetvlees en spek.
Ik maakte een magere versie met kipfilet, kousenband, zure knoflook en zoete aardappelen.
Het is een beetje pittig maar dat vind mijn kleinkind Steffannie ( 3 jaar ) heerlijk, zij  lust alles. Ze weet ook de hete Thaise menthol snoepjes van Hall bij mij thuis te waarderen.

Laab Nam Tok
Voor Hendrik mijn schoonzoon en mijzelf maakte ik een Laab Nam Tok, pittige zurige  salade, peper, munt en koriander. Ik was een beetje lui en nam gehakt voor de laab, normaal moet je het vlees heel fijn hakken, mai pen rai.Ik ben net klaar met alles, en dat midden in de nacht.

Khai Yad Sai gevulde omelette
Wilma gaat straks Khai Yad Sai maken daar is Gavin mijn kleinzoon gek op.En ik mag alles in plastic bakjes naar Baan Sylvia brengen.

Kip met zwarte pepersaus

Laab

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1819
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: