Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

MAGGI Aroma stinkt en is niet meer lekker| Thailand Gek Club

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

MAGGI Aroma stinkt en is niet meer lekker| Thailand Gek Club

Bericht van khunrob op vr 2 aug 2013 - 23:57

Maggi seasoningซอสแม็กกี้ , wie kent hem niet het overbekende flesje Maggi aroma. Helaas is Maggi in Europa al enige tijd niet meer lekker daar  Nestle  in 2006 de receptuur van Maggi-aroma heeft veranderd en de soja-eiwit wat in deze MAGGI Aroma zit, vervangen door tarwe-eiwit. Als ik in Thailand ben en ik zie een flesje staan dan ruik ik aan de fles, zo was hij ooit in Nederland ook te koop, ik doe een druppel donkere aroma ( door de Norit) op mijn vinger en lik hem af, dit is de enige echte smaakmaker. Vandaag keek ik op het internet en ik ben niet de enige die hem niet meer lekker vind.

Hydrolyzed Plant Protein

In Amsterdam stond vroeger de MAGGI fabriek die zorgde dat de hele buurt een uur in de wind stonk.Op het terrein stond de Aroma fabriek in een oude voormalige school en er stond een Soep fabriek waar illegaal werd gewerkt en waar koppelbaas Koster uit Rotterdam elke vrijdag handje contantje het salaris uit betaalde.In de soepfabriek werd HPP gemaakt van de aroma uit de naast gelegen fabriek. Een HPP-C o/c was bijvoorbeeld een Chicken smaakmaker , dit had gretige aftrek in de voedingsindustrie. In de fabriek konden en mochten geen ramen open en het was er heel warm door de grote Duitse vacuüm-ovens.

Golden mountain sauce

Mijn flesje aroma is weer leeg en ik moet opzoek naar wat anders, wellicht vind ik in de Toko een Sojasaus van Golden mountain op basis van gefermenteerde sojabonen, suiker en water, maar dan met een duidelijke maggismaak. Maar het mag ook een ander merk zijn alhoewel ik mij dan afvraag hoe men de zoutzuur heeft geneutraliseerd, ook met met Norit? Ik neem zo eerst maar een Nestle 3in1 koffie die is wel te pruimen.

Geen Maggi Aroma met een kots lucht meer voor mij, gisteren kwam Wilma thuis met Smaakmaker van het Albert Heijn huismerk, een flesje met een rode dop. Deze geurt een smaakt zoals vroeger MAGGI aroma deed.

Het flesje Maggi zoals ik hem zag staan in Thailand

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1819
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: MAGGI Aroma stinkt en is niet meer lekker| Thailand Gek Club

Bericht van khunrob op wo 4 jun 2014 - 20:40

Vandaag weer eens naar Oriental Enterprise geweest.Deze groothandelsvestiging van winkelketen Amazing Oriental zit op industrieterrein Amstel Duivendrecht. Bij hun foodcorner kocht ik Taiyaki een wafel in de vorm van een vis gevuld met rode bonen pasta, het is japans streetfood en kost 1.50 p/st. En een heerlijk broodje peking eend liet ik me ook smaken. We kochten weer van alles in deze fraaie zaak, maar ik was vooral blij met de glazen flessen Maggi uit Polen die nog steeds ouderwets lekker is en niet stinken naar kots en niet lekker smaken. Het eigen huismerk van Appie is nergens meer te koop.

MSG (mononatriumglutamaat) is een omstreden smaakversterker en in de Maggi fabriek Amsterdam lag zelfs een rapport over het Chinese Restaurant Syndroom waarin o.a. stond dat je er kaal van kon worden.In de fabriek noemde men MSG Z-stof. Die Poolse Maggi zit er vol mee maar je gebruikt maar erg weinig, en lekker dat hij is.

Hee bier in de aanbieding!

Meer over Oriental en Wah Nam Hong Superstore :

1.Oriental en Wah Nam Hong Superstore

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1819
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: