Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Goedkope hotels: betalen met iDEAL is mogelijk

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Restaurant Kratiam Thai | Thailand Gek Club

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Restaurant Kratiam Thai | Thailand Gek Club

Bericht van khunrob op za 3 aug 2013 - 1:36

☑Hoera Opa Rob is jarig

Al jaren vieren we niet meer de verjaardag van volwassenen, maar we gaan wel uit eten.Vanmiddag eerst met Wilma onze kleinkinderen opgehaald, die zitten op een school even buiten Amsterdam, een school waar nog echt les wordt gegeven.Gavin en Steffannie kwamen de school uit met hun judotassen, want dat ik vaste prik op de maandag. Ze zitten samen op judode, maar sinds vandaag moet Gavin daar hij te groot werd een groep later. Dus wij - opa en oma - moeten 2 uur i.p.v 1 uur in de sportzaal naar de prestaties van de kids kijken.We hebben het maar druk met die twee, op woensdags dag haal in Steffannie van school, die iets eerder de klas mag verlaten daar ze nog geen echte leerplicht heeft en ga ik met haar naar de zwemschool waar ze ontzettend goed haar best doet.Vrijdag's om 12.00 zitten ze schoollessen erop en ik haal de twee kids op, ik ga dan altijd met die twee naar Balorig waar ze lekker kunnen uitleven tot hun papa Hendrik om 17.00 thuis is van zijn werk. Maar nu terug naar vandaag wat doe je als je jarig bent? ja precies een taartje eten, dus we reden direct door naar:

☑Banketbakkerij Schouten in Slotervaart

Sinds 1980 wordt de zaak gerund door het echtpaar Wil en Yvonne Dielen, maar het was Cornelis Schouten die in 1958 met de winkel begon. Ik parkeerde mijn auto en Wilma haalde een klein taartje op bij Banketbakkerij Schouten met Steffannie en Gavin, en daar ze tegen de kids zei dat het een verrassing voor opa was ging hij direct de kofferbak in. Vervolgens reden we door naar de judo zaal die op loopafstand zit van het Thaise restaurant waar we een tafel hadden gereserveerd

☑Wipawan's Restaurant Kratiam Thai

Tijdens ons laatste bezoek aan de "knoflook Thai" hadden we al te horen gekregen dat we gewoon een taart of een fles champagne mee mochten nemen. Met het taartje liepen we de zaak in waar we gezellig zouden tafelen met z'n allen. Het was gezellig druk binnen, en dat voor de maandag, gelukkig hadden we een tafel voor het raam gereserveerd. De kids waren uitgehongerd en lieten zich het goed smaken, net zoals de grote mensen. Deze keer lagen er standaard lepels naast de borden, Wipawan zei dat geen enkele bezoeker die gebruikte en opzij schoof, en dat geloof ik best. Er werd uit volle borst na het eten een verjaardag lied gezongen, ik kreeg er een blos van op mijn wangen, en het taartje werd aansneden die ik wegspoelde met echt heerlijk hete koffie, en ik ben blij dat er een goede Thai in mijn buurt zit.

Amsterdam is weer een restaurant rijker. Op de Bos en lommer weg vlak naast de voormalige kerk het theelichtje zit nu Kratiam Thai op nummer 199, en dat is een geluks nummer zegt men.
Kratiam Thai
 Bos en Lommerweg 199
 1055 DT Amsterdam
 020 - 750 81 13
http://kratiamthai.nl
Ma t/m Vr 15:00 t/m 22:00
 Zaterdag 15:00 t/m 22:00
   Zondag  15:00 t/m 22:00

Related Restaurant Posts

1.Thais Restaurant Bangkok in Amsterdam
 2.Bangkok aan de Noordzee | Thailand Gek Club
 3.Restaurant Kratiam Thai | Thailand Gek Club
 4.Thais Restaurant Naan Naam | Thailand Gek Club
 5.Warie's Thai Food Amsterdam | Thailand Gek Club

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1731
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: Restaurant Kratiam Thai | Thailand Gek Club

Bericht van khunrob op ma 25 nov 2013 - 22:00

Kratiam Thai restaurant

"Yummy in My Tummy", wat een bofkonten zijn we. Sylvia en Hendrik vierde hun verjaardag met een etentje. Daar Thais restaurant Suvarnaphum op maandag dicht is, lag het voor de hand dat ze kozen voor het Kratiam Thai restaurant. Sylvia is al jarig geweest en Hendrik is pas 6 december jarig. Voor Hendrik had ik als cadeau een fles Sang Som meegenomen. Voor mijn kleinkind Steffannie had ik ook een cadeau - nee die was niet jarig - net als bij zoals ik bij haar broer deed kreeg ze een fraaie Tablet cadeau waarbij ik zei: Als je geen A haalt krijg ik hem weer terug. Ik denk dat ze ongeveer eind januari zal afzwemmen.

In Thai restaurant Kratiam Thai wordt op de traditionele wijze gekookt. De open keuken biedt de gasten een niets onthullende blik op de wijze waarop het eten wordt bereid. De keukenbrigade zorgt ervoor dat de gasten van Thai restaurant Kratiam Thai zich op culinair gebied even in Thailand wanen en een bezoek aan Thai restaurant Kratiam Thai is als een bezoek aan Thailand zelf vooral als je zoals ik Neua Naam Tok naar binnen lepelt.

P.S Er ging weer een keurig ingepakte "doggie bag" mee naar huis.

Kratiam Thai restaurant in de Bos en Lommer, Amsterdam

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op ma 20 jan 2014 - 22:44

Weer bij Kratiam Thai restaurant op Bos en Lommer gegeten. Prima kwaliteit en vriendelijke service, en het fijne was dat onze dochter ons hierop trakteerde. Volgende week zal ik daar eens Yam Woensen take a way halen, zolang geleden dat ik dat at, ik ben benieuwd naar hun "smaak".

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Sylvi@ op wo 22 jan 2014 - 12:26

Ik ben blij dat het jullie weer gesmaakt heeft.
Sylvi@

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 07-08-13
Leeftijd : 38

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op ma 27 jan 2014 - 23:47

Zwemmen, Judo en Thais

Het was met het dagje wel. Steffannie was vandaag vrij van school dus ik had beloofd om op te passen. Om 10.00 liepen we het zwembad weer in, en het diepe sport bad was gelukkig ook open. Samen met haar heb ik eerst een uurtje baantjes getrokken, en haar nog wat laten duiken van de kant. Vervolgens genoten in het recreatie bad en instructiebad tot 14.00 en snel met de auto naar school om haar broer Gavin te halen. Met de kids heb ik oma Wilma opgehaald en na een korte pauze reden we naar Judo les. Wilma ging na een tijdje samen met Gavin ons avond eten bestellen bij Kratiam Thai wat daar niet ver vandaan is.

Taka a way Kratiam Thai

Een tijdje later kwam Wilma en Gavin terug met ons avond eten, en ik hoorde nieuwtjes over de eigenaar van het restaurant die ik maar prive houd. Een paar minuten later werden we afgelost door Hendrik en we direct huiswaarts met een tasje met Thais eten van Kratiam Thai.

En wat aten we?

Normaal gaan we altijd naar Jose van Ubon Thai in Landsmeer voor eten, maar Judo zit vlak achter Kratiam Thai. We hadden besteld Tom Kah Kai, Kao pad, Panaeng Kai en een portie Yam Woensen waar ik zo naar verlangde. Opvallend is wel dat je kleine bakjes krijgt, bij Ubom Thai krijg je net zoveel als bij een afhaal Chinees, maar goed Ubon zit niet om de hoek. De Yam Woensen ยำวุ้นเส้น (jelly noedel salade)  Euro 11.50 smaakte me prima, het is een bijna doorzichtige glas noedel, gemaakt van de Indische mung boon en water en is lekker pittig en voor herhaling vatbaar, maar het staand etend op  Yawarat Road is hij nog lekkerder haha. Samengevat alles smaakte prima.

Zelf Yam Woensen maken: Thaise recepten van Piyawadee

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Thaise Joop op za 20 sep 2014 - 23:11

Leuke naam voor een restaurant "Kratiam Thai",  wat Thais is voor knoflook, een plant en bolgewas van de familie van de ui. Knoflook wordt veel gebruikt in de Thaise keuken en wordt aangetroffen in verschillende vormen op lokale Thaise markten over het hele land. Volledige knoflookbollen กระเทียม bewaard in zout en water staan gekend als kratiam dong of gepekelde knoflook, je ziet ze heel veel in glazen potten. De verse  kleine wit roze knoflook vind ik het lekkerst.
Tags: #Afhaal #Thai #restaurant #eten #food

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 11-07-14

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op ma 4 mei 2015 - 21:56

Vandaag waren we een stel bofkonten, we waren weer uitgenodigd voor een etentje bij Kratiam Thai (Dank je Sylvia en Hendrik).Het eten was weer zalig, Het is en blijft een verrassend fijn adres in Amsterdam West. Hier enkele gerechten die werden geserveerd:

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Khun Peter op di 15 nov 2016 - 20:22

@khunrob schreef:Maar nu terug naar vandaag wat doe je als je jarig bent? ja precies een taartje eten, dus we reden direct door naar:

☑Banketbakkerij Schouten in Slotervaart
Sinds 1980 wordt de zaak gerund door het echtpaar Wil en Yvonne Dielen, maar het was Cornelis Schouten die in 1958 met de winkel begon. Ik parkeerde mijn auto en Wilma haalde een klein taartje op bij Banketbakkerij Schouten met Steffannie en Gavin, en daar ze tegen de kids zei dat het een verrassing voor opa was ging hij direct de kofferbak in. Vervolgens reden we door naar de judo zaal die op loopafstand zit van het Thaise restaurant waar we een tafel hadden gereserveerd

Bakker Wil Dielen stond raar te kijken toen hij zondagochtend bij zijn winkel aankwam. Met witte verf stond er 'You're racisit' op zijn zaak geklad. Vermoedelijk omdat hij zijn etalage had versierd met Zwarte Pieten, ook stond er een taart uitgestald met daarop een duidelijk zwartgekleurde piet.

Voor Wil het teken om alle zwarte piet-gerelateerde spullen uit zijn etalage te halen of af te dekken. De Piet op de taart is vervangen door een roetveegpiet.

Bron: AT5

#zwarte-piet #sinterklaas

Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 25-08-14

Terug naar boven Go down

Bericht van Sylvi@ op di 6 jun 2017 - 19:44

We hebben hier voor de zoveelste keer gegeten en alles proeft authentiek thais jammie jammie. Ook de bediening is prima.

Sylvi@

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 07-08-13
Leeftijd : 38

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: