Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Terug in de tijd: Khun Kho Restaurant Bangkok

Ga naar beneden

Terug in de tijd: Khun Kho Restaurant Bangkok

Bericht van khunrob op za 3 aug 2013 - 22:24

Het restaurant met bovenstaande naam is al een aantal jaren gesloten. Enkele leden waaronder ik zelf en ook Renethai kwamen daar graag . Je kon er heerlijk Thais eten maar ook Hollandse kost. Andre van Duin en Joop Braakhekke werden er ook gesignaleerd .

Een foto in de zaak met Wijlen "Prins van Lignac" ( 2e van rechts ) Abraham van Leeuwen (voor vrienden Leo), die zich zelf prins van Lignac, hertog van Soveria Semeri noemde. GLAMOURLAND van Gert-Jan Dröge Afleveringstitel: De tachtigste verjaardag van Bram van Leeuwen oftewel het staatsbezoek van de Prince de Lignac aan Thailand televisie: 22-01-1999 AVRO Tgv zijn tachtigste verjaardag heeft Bram van Leeuwen zestig gasten uitgenodigd voor een tiendaagse vakantie in Thailand.

Tijdens het verblijf in #Bangkok, Pattaya en op een onbewoond eiland zijn veel cocktailparty's, diners, excursies en feesten georganiseerd. Cees en Kho hebben al die jaren echter niet stilgezeten en verzorg(d)en regelmatig de catering op de Nederlandse ambassade , en ook tijdens Holland Promoties in Bangkok zijn ze er te vinden , met kroketten , bitterballen , en heerlijke Hollandse stampotten .

Ik houd er niet zo van ,maar als je al jaren in Thailand woont kan ik begrijpen dat je wel eens trek hebt in een Hollandse prak. Cees en Kho doen momenteel het keukenwerk van een aantal barretjes aan de Bangla Road Patong Phuket.

Henk ( R.I.P )

Bitterballen van de zaak.
Wij zijn 2 keer bij Khun Kho geweest, We kwamen binnen, en het eerste wat ik hoorde was: sawadee krap....bitterbal? Probeer eens de "laab" erg lekker. Nu eet ik weinig of geen Nederlands eten in Thailand, maar die ballen waren lekker als voorafje.

"Ik heb een badkuip van Lapiz van 2.000 kg. Daar ben ik eens bijna een goede vriend door verloren... Die vertelde me dat hij voor zijn vriendin een ring had gekocht in Pakistan, waar dat het spul nog betaalbaar was. Ik zeg nou, in mijn nieuwe schip heb ik er een hele badkuip van. Dat vond hij geen leuke opmerking, ben ik bijna een goede vriend door verloren"

Een oud visite kaartje wat ik nog steeds heb.

Een heel oud nieuwsbericht:  Bangkok (AP) De Nederlandse kolonie in Bangkok kan vanaf morgen twee weken lang genieten van Nederlandse lekkernijen in de 'foodcourt' van het prestigieuze warenhuis Central Chidlom. Daar start dan het tweede Dutch Treat Festival, met uitsmijters, huzarensalades, hutspot, zuurkoolstamppot en zelfs speciaal ingevlogen Hema-worsten. Voor de Nederlanders, en natuurlijk de Thai die kennis willen maken met onze specialiteiten, zijn er verder nieuwe haringen van Jan van As uit Amsterdam, maar ook kroketten, frikadellen, broodjes rosbief en nog veel meer lekkers. Menigeen kijkt ook al verlekkerd uit naar de oude Reypenaerkazen van de broers Jan en Rien van den Wijngaard uit Woerden. Gastheer is Cees van Oye , oud KLM-agent en 'superregelaar' voor de Nederlandse kolonie in Bangkok. Hij had in Bangkok zijn eigen restaurant en verkoopt nu onder meer Nederlandse stroopwafels in een aantal luxe warenhuizen. Van Oye wordt bijgestaan door chef-kok Helfred van Malkenhorst en leerling-koks van het Dusit Thani Hotel en hotelschool Gordon Blue. Ambassadeur Pieter Marres komt het eetfestival openen. De Dutch Treat krijgt een prachtig vervolg want van 29 november tot 25 december vindt de Holland Village plaats voor het winkelcentrum Central World Plaza Kortom, Nederlanders in Bangkok hebben voorlopig voldoende medicijnen tegen heimwee.

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 2064
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkeerde broek en Thais niet welkom in hotel BANGKOK door Jos van Noord

Bericht van Khun Peter op zo 15 nov 2015 - 23:11

Back to the Future:29-12-1994 Het goede nieuws is dat de directie van het Oriental Hotel in Bangkok, een wat bekakt logement aan de Chao Praya Rivier in de Thaise hoofdstad, mij élk jaar weer verblijdt met een Kerstkaart. Het slechte nieuws is dat ik het hotel niet in mag. Ik word er telkens geweigerd! Geen idee wat er aan mij mankeert, maar ïk mag er niet in. Drie keer ben ïk er nu als een zwerfhond weggestuurd. Ooit heb ik er gelogeerd, dat was misschien m'n fout. Sindsdien heeft het hotel 't op mij gemunt. „De verkeerde broek", oordeelde een veiligheidsbeambte van het hotel, toen ik er van de week een kop koffie wilde gaan drinken in de koele bries, die er 's avonds over het water waait.„ Wat mankeert er in hemelsnaam aan mijn broek?" protesteerde ïk nog, maar er was geen doorkomen aan. De man bleef nee schudden: geen koffie. Het Oriental Hotel vindt zichzelf te chique voor gewone mensen en van Thais moet de Duitse directie al helemaal niks hebben.

De laatste keer dat ik er logeerde, echt de laatste keer bedoel ik, nodigde ik een Thaise vriend luitenant van de Thaise politie, maar verder een prima baas  uit voor het ontbijt. Dat ging allemaal nog goed, maar toen we even wat wilden napraten aan de rand van het zwembad, stormde er meteen weer zon type op de badrand af om luidkeels te roepen dat het daar niet voor Thaise mensen is. Of mijn Thaise gezelschap maar wilde ophoepelen. En of ïk eigenlijk wél in het hotel logeerde?

Dat was precies dezelfde vraag, die ik van de week ook weer kreeg voorgelegd. Ik kom alleen een kop koffie drinken, zei ïk in m'n keurige Ralph Lauren kaki safaribroek, waar ik bij Macy's in New Vork een vermogen voor had betaald om er in Thailand mee te worden geweigerd! Zon puike broek, waar ze in Australië gerust mee naar kantoor gaan, netjes in de vouw. Weet Ralph Lauren dit Nu we het toch over bekende grijze vrijgezellen hebben: misschien wü onze eigen prins Prince de Lignac  (alias Bram van Leeuwen) de directeur van het Oriental kapsones-hotel even namens mij door mekaar schudden. Onze prins met de kleine p logeert momenteel namelijk in het Oriental , want zijn in ijs gehouwen vorstelijk wapen stond in de snikhete tuin te druppelen. Bij nader inzien wil ïk er helemaal niet meer zijn, in dat snobhotel. Mijn (korte) broek zakt er eigenlijk van af.

Ik kocht vroeger speciaal de Telegraaf voor de leuke schrijfsels van Jos van Noord, waar blijft de tijd...

Trefwoord(en) #Jos-van-Noord #Bram-van-Leeuwen # Oriental-Hotel

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 25-08-14

Re: Terug in de tijd: Khun Kho Restaurant Bangkok

Bericht van Mireille op do 8 dec 2016 - 14:42

@khunrob schreef:Het restaurant Khun Kho is al een aantal jaren gesloten. Enkele leden waaronder ik zelf kwamen daar graag . Je kon er heerlijk Thais eten maar ook Hollandse kost. Andre van Duin en Joop Braakhekke werden er ook gesignaleerd .

De bekende kok Joop Braakhekke is donderdag op 75-jarige leeftijd overleden R.I.P http://telegraaf.nl/t/27189486 via @telegraaf

Citaat: "Ik ben te dik, het mag wat strakker. Daarom ben ik met een havermout-quinoadieet begonnen. Bij het ontbijt lijk ik wel een oude Thai: ik gooi er wat piripiri in zodat het smaakt als een soepje. Laat je dat mengsel alleen wellen in warm water, dan is het eten ervan een kwelling."
Mireille

Aantal berichten : 194
Registratiedatum : 28-04-15
Leeftijd : 43

Re: Terug in de tijd: Khun Kho Restaurant Bangkok

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: