Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Moeder wat is het heet | Thailand Gek Club

Ga naar beneden

Moeder wat is het heet | Thailand Gek Club

Bericht van Else Geraats op zo 4 aug 2013 - 23:52

“Cha cha”, zeggen de Thai als het heet is, ofwel “rustig aan”. Wat vroeger in Nederland ondenkbaar was begint nu toch populair te worden. Auto's met aan air-condition zijn steeds vaker te koop, zelfs in kleine wagen zit tegenwoordig vaak een airco. Voordeel is uiteraard dat je niet suf word van de warmte en dus alert blijft. Als in Thailand bent en je kijkt omhoog naar de gevels zie je vrijwel overal de split-units buiten staan of hangen. De luchtvochtigheid in Thailand is hoger dan in Nederland, en dat is makkelijker om te koelen. Koelvermogen wordt gemeten in BTU (British terminal units)

Zorg voor verkoeling in je Nederlandse huis

Geniet volop van warm weer maar hou je woning aangenaam fris. Dat kan b.v met een mobiele airconditioner van Tristar, die direct verkoeling brengt in de gewenste ruimte. IK zag hem vandaag bij Praxis 12000 btu voor ongeveer 400,-- Nadeel van zo'n ding is hij staat binnen dus je hoort de motor en er moet een slang naar buiten voor de afvoer van de warme lucht. De 12000 btu is genoeg voor een kamer van 4 bij 5.

Plafondventilator

Ventilator voor aan het plafond kosten ongeveer  125 euro en een horeca kwaliteit (Hakvoort Horeca) 250 euro. De ventilator kan 2 kanten opdraaien. Moderne air conditioning ten spijt, blijft de oude trouwe  plafondventilator tot op de dag van vandaag één van de meest simpele en effectieve middelen om het comfort binnenshuis te verhogen. De plafondventilator wordt niet voor niets al ruim een eeuw gebruikt. De draaiing van de bladen zorgt ervoor dat lucht naar beneden wordt geblazen. De wind die hierdoor ontstaat, zorgt ervoor dat zweet sneller verdampt, wat ervaren wordt als een verkoelend effect, en als optie met je blote voeten in een emmer koud water met een koudbiertje in handbereik weg dromen over het hete Thailand.

Be-wapperen

Vroeger hadden ze van die koelies die je lekker konden be-wapperen o.a bekend van It Aint Half Hot Mum- moeder wat is het heet. Wellicht een idee om je partner in te schakelen om je te be-wapperen.

Tags: #airco #airconditioner #Eenheden
- Herplaatst bericht -
Else Geraats

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 28-07-13

http://feeds.feedburner.com/NewThai

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Moeder wat is het heet | Thailand Gek Club

Bericht van khunrob op wo 1 jul 2015 - 11:37

Vandaag is het bloedheet in Big City Amsterdam, en morgen hebben we een kans op hagelstenen zo groot als golfballen als ik de weerberichten mag geloven.

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1950
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Bericht van khunrob op do 2 jul 2015 - 10:44

Hula Hula, Hoo la la la Beach. Hula Hula ik houd van het strand en van zee, o wat is het heet

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Bericht van khunrob op za 4 jul 2015 - 22:44

Met lichte condens vorming op mijn voorhoofd hoor ik nu bij de buren muziek uit Paramaribo, daar bijna alles nu thuis mij openstaat op deze tropische dag. De plafond fan draait zicht suf om mij een zuchtje wind te laten voelen.

Ook is er nog Windy, een oude gerenoveerde antieke tafel ventilator met 1 stand. En nog steeds heb ik het warm heel warm. Een zak met ijsklonten van AH ligt te wachten op me in de vriezer. Waarom schrijf ik dit nu weer, gewoon om te zeuren dat het warm is. In Thailand zeur ik nooit, hoe kan dat nu weer?

khunrob
Admin

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven