Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Thoed Thai ที่บ้านหินแตก | Thailand Gek Club

Go down

Thoed Thai ที่บ้านหินแตก | Thailand Gek Club

Bericht van khunrob op ma 5 aug 2013 - 3:59

Ban Hin Taek "The Village of Broken Stone" nu omgedoopt tot Ban Thoed Thai.Dit dorp, waar voornamelijk Akha en Chinesen wonen, heeft een zeer levendige geschiedenis met betrekking tot de beruchte drug leider bekend als Khun Sa. Het ligt een paar kilometer voorbij Mae Salong

We logeerde in het Rim Taan Guesthouse langs de Mae Kham rivier . We bezochten o.a de grote bronzen Boeddha Pra Song Chai Rattane Palang Paen Din.Ik beklom de vele treden naar de Wat Kha Kham, later kom ik er achter dat we er met de auto ook omhoog konden rijden. En we bezochten het oude hoofdkwartier en museum van Khun Sa.

Het hoogtepunt vond in de bordertemple van Phra Khruba. Een lunch namen we bij het Ting Ting restaurant ik at daar Black Chicken.Onze buikjes vulde we in de avond naast ons guesthouse bij een BBQ restaurant.

Thoed Thai Toegangs Poort

Op de ochtendmarkt in Thoed Thai waar alleen etenswaren uitgestald lagen kwam ik een verkoopster tegen die iets vreemds te koop had er lagen meerdere - ik vermoed gedroogde gekko's- in een doosje te wachten op een koper. Iemand een idee of het eetbaar is? En is het ergens goed voor of zo?

Ik heb Google gebruikt om er achter te komen:

De gedroogde Tokay zijn een zeer gewild ingrediënt in de Chinese geneeskunde en word gebruikt om diverse kwalen zoals hoesten, nierstenen en seksuele infecties te behandelen. Onlangs was er onderzoek naar het gebruik van de gedroogde gekko in de behandeling van kanker ,er zijn geruchten afkomstig uit Maleisië, dat delen van het reptiel wordt gebruikt als een behandeling voor AIDS.  Sommigen geloven dat het verse vlees een afrodisiacum, terwijl het bloed en gal  tumoren bij kankerpatiënten onderdrukt.
Er momenteel geen wetenschappelijk bewijs om al de genoemde beweringen te verifiëren.

VIDEO: In Thoed Thai bezoeken we in de video Khun Sa Old Camp (Ban Pak Khun Sa), en Wat Wiang Kham de big bouddha. En ik genoot van het uitzicht vanuit Wat Kha Kham, die achteraf met een auto te bereiken was, ik liep er heen. In de vroege ochtend bezochten we de ochtend markt waar veel vreemde zaken lagen uitgestald. Men beweerd dat de eerste Akha's in Thailand zich eerst vestigde in Thoed Thai. En we bezochten een groep soldaten

Wellicht vind je dit ook interessant:

1. Grens tempel bij Thoed Thai | Thailand Gek Club
2. Thoed Thai ที่บ้านหินแตก | Thailand Gek Club
3. Thoed Thai: Rim Taan Guesthouse | Thailand Gek Club
4. Drugs koning van de Gouden Driehoek
5. Black Chicken

Laatst aangepast door khunrob op ma 12 mei 2014 - 11:12; in totaal 2 keer bewerkt

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1922
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: Thoed Thai ที่บ้านหินแตก | Thailand Gek Club

Bericht van huub op wo 7 aug 2013 - 21:00

en ik maar denken dat toet thai,thais kontje betekende. 555555555555555555555555555555
huub

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 03-08-13
Leeftijd : 64

Terug naar boven Go down

Bericht van Prajak (Erik Kuijpers) op do 8 aug 2013 - 16:23

Mag ik adviseren de provincienaam er bij te zetten ? Lijkt me voor adspirant reizigers een goeie hulp.
Prajak (Erik Kuijpers)

Aantal berichten : 465
Registratiedatum : 28-07-13

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op do 8 aug 2013 - 19:42

Prajak schreef:Mag ik adviseren de provincienaam er bij te zetten ? Lijkt me voor adspirant reizigers een goeie hulp.
 Misschien een goede aanvulling, maar aan de andere kant denk ik weet die aspirant reiziger waar changwat  Chiang Rai  เชียงราย ligt?
Ik denk wel dat ik vaker Google maps en navigatie codes zal plaatsen.

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1922
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van s-park op vr 9 aug 2013 - 15:02

Altijd genieten van jullie leuke filmpjes!cheers
s-park

Aantal berichten : 421