Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Paard rijden in Thailand| Thailand Gek Club

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Paard rijden in Thailand| Thailand Gek Club

Bericht van khunrob op ma 5 aug 2013 - 11:33

Er zijn meerdere plekken waar paard word gereden in Thailand, Hua Hin is de oudste badplaats van Thailand ook kan je er op het strand paardrijden, vooral voor kinderen is dit leuk om doen. En je kan er niet zelf paardrijden maar wat dacht je van Golden Horse temple in Mae Chan. Bekend door o.a Buddha's lost Childeren

Terug in de tijd: Willi Netzer

Horse  Pattaya

Highway 36, km 9, Kao Mai Geo-gebergte, Pattaya, Thailand
 "Mijn naam is Willi Netzer. Ik woon in Thailand sinds 1976 en ik heb mijn eigen paarden sinds 1983 en ik kocht de voormalige Reo Ranch. Ik gaf paardrijden  les aan  toeristen en mensen uit de stad". Mijn dochter Sylvia en Wilma en ik hebben hier ooit gereden.

In de voetsporen van de opiumtransporten.

Khun Sa liet drugs smokkelen op kleine en sterke bergpaardjes, je kan ze bij James regelen . Zelf kunnen wij niet rijden, en dat is duidelijk te zien. De paardjes zijn van de Akha vrienden van James. Het zijn een sterke klimmers en aan de kleine kant, meer een soort muil ezel.

Mae Salong Homestay 

Mr.Surapol saiphetkawsakon(James) van de homestay spreekt 5 talen. Als er zonnebloemen groeien staan er veel tentenWij kozen homestay om de hoek van receptie/ontbijt met Big bed en single bed.  Geen airco, ramen met horren, fraai uitzichtBeneden ook nog enkele kamers, en een akha hut. Perfect ontbijt met dikke bapou broden. We huurde een akha dans in en paarden, let op het is iets voor Mae Salong, aan de andere kant van de weg ligt een school op de heuvels, geen last van. Zit je in de avond op de veranda wel je lichaam insprayen met DEED

http://www.maesalonghomestay.com/
Tel 053 607941, 085 0386362
Email: j_surapolATyahoo.com
Ruime parkeerplaats
20° 09' 189" EO99° 39' 9.06"

James en die andere jongen liepen voor de paardjes, zoals ze gewent zijn. Ook in vervlogen tijden met drugstransporten werden de paardjes lopend aan de teugels mee genomen. Er zijn bijna geen toeristen die op die paardjes gaan zitten. Je hebt vast wel de film Buddha’s Lost Children gezien.Monnik Khru Bah van de golden horse tempel gebruikt ook  dit soort paardjes daar ze berensterk zijn.

De Thaise paard en wagen.
Lampang noemt men ook weleens "Meuang rot ma" wat zoveel betekent als "Stad van de auto's met paard". Lampang is ook de enige stad in Thailand waar karren getrokken door paarden nog steeds gebruikt worden als openbaar vervoer. De geschiedenis van Lampang gaat zo'n 14 eeuwen terug, tot de Dvaravati-periode, en volgens de legende zou ze gesticht zijn door de zoon van koningin Chamadevi, heerseres van Haripunchai, het latere Lamphun.

Wat Chediliem
Velen zullen ongetwijfeld tijdens een bezoek aan de stad Lampang, een ritje met de paard en wagen door de stad hebben gemaakt.Stel je voor je bent niet in de gelegenheid om Lampang te bezoeken, en je kinderen willen met paard en wagen een ritje maken.
Dan is dat ook mogelijk in Chiang Mai, maar het is wel een rondje om de kerk tempel, en er is maar 1 paard en wagen bij Wat Chediliem. Ook staat er een tram voor het zelfde rondje

Wat Chedi Liam

Ook geschreven als Wat Chedi Liem) is een van de tempels in de oude Thaise stad Wiang Kum Kam , nu onderdeel van het huidige Chiang Mai . De oorspronkelijke naam Wat Ku Kham betekent 'De tempel van de Gouden Chedi 'en de latere naam betekent' Tempel met hoekige Chedi '.

Panoramio: 18° 45' 14.7" N 98° 59' 46.7" E
Wat Chediliem, T. Thaawang, A. Sarapii,
Chiangmai, Thailand.
วัดเจดีย์เหลื่ยม ต.ท่าวังตาล อ.สารภื
จ. เชียงใหม่ ประเทศไทย

Tags: #Paard #Paardrijden #Mae-Salong

Wellicht vind je dit ook interessant:

1. Grens tempel bij Thoed Thai | Thailand Gek Club
2. Thoed Thai ที่บ้านหินแตก | Thailand Gek Club
3. Thoed Thai: Rim Taan Guesthouse | Thailand Gek Club
4. Drugs koning van de Gouden Driehoek
5. Black Chicken

Laatst aangepast door khunrob op di 10 feb 2015 - 23:04; in totaal 1 keer bewerkt

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1832
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: Paard rijden in Thailand| Thailand Gek Club

Bericht van Sylvi@ op za 28 sep 2013 - 13:05

Als ik weer naar Thailand ga dan wil ik heel graag een keer paardrijden. Mijn dochtertje zit sinds kort op ponyles en daarom begint het ook weer bij mij te kriebelen
Sylvi@

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 07-08-13
Leeftijd : 39

Terug naar boven Go down

Bericht van ReneThai op za 28 sep 2013 - 17:51

Als je zo graag wilt paardrijden is er in Nederland meer mogelijk dan in Thailand.
ReneThai

Aantal berichten : 730
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 67

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op za 28 sep 2013 - 18:36

Eigenlijk vreemd als je films ziet uit vervlogen tijden die zich afspelen in Thailand zoals b.v Legend of King Naresuan , dan zie je de mooiste paarden. Ook staan er in Thailand heel wat standbeelden met helden die op een paard zitten. Volgens mij zijn er vandaag de dag maar weinig plekken om paard te rijden, maar als je langs het strand wilt galopperen is dat zeker mogelijk.

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van corsp op za 28 sep 2013 - 19:40

Hier wat mogelijkheden om paard te rijden in Thailand

http://www.horse-riding.net/stables/Thailand/
corsp

Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 62

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op do 28 nov 2013 - 1:41

Nostalgie: Ik kwam net gescande negatieven tegen van ons paardrijden avontuur met Willi Netzer vlakbij Pattaya. Wow dat is lang geleden! 

Tags# Ruiter #Paard #Paarden #Manege

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van lodewijk Kuis op za 25 jun 2016 - 23:34

De paarden van de Golden horse tempel en die Khun Sa gebruikte, te zien in de geplaatste video zijn volgens mij een Thai Pony mah klaeb ม้าแกลบ ze zijn beresterk. volwassenen zijn ze tussen de 122 en 142 centimeter en wegen ze ongeveer 360 kilo. De Thaise Pony is een hybride als gevolg van kruisingen tussen Mongoolse en Aziatische paarden. Ze kwamen naar Noord Thailand met minderheidsgroepen die emigreerde vanuit China.

https://vimeo.com/26037777

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 1931
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 47

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: