Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Erik Kuijpers aka Prajak: Weer een jaar er bij...

Ga naar beneden

Erik Kuijpers aka Prajak: Weer een jaar er bij...

Bericht van Prajak (Erik Kuijpers) op di 6 aug 2013 - 5:48

In augustus verleng ik mijn retirement extension. Veel voorbereidend werk en in de morgen eerst naar de bank om een briefje te halen. Om half 10 rijd ik dan naar de Immigration Police, 3 km van mijn huis, en ... om 10 over 10 ben ik weer thuis.MET het stempeltje en een nieuw 90 dagen briefje.

Nongkhai is een kleine post, ik ben direct aan de beurt en mag op de foto en papieren worden gecontroleerd en dan tenslotte, daar komt het grote stempel en betaal ik 1.900 baht, net geen 50 euro. Vandaag werkt men aan de website en om die een vriendelijk aanzien te geven kiezen ze mij uit om commentaar te geven. Wat een juist besluit.

Of ik de service goed vind, of ik het gebouw mooi vind, of ik de ambtenaren bekwaam vind, en al die tijd zit een mevrouw met HET stempel in haar handen en laat dan eens een negatief geluid horen ? Nou is er niks negatiefs te vertellen want het enige dat me vet dwars zit aan de procedure hier komt van ‘boven’ aan de trap: mevrouw de manager die heeft bepaald dat inkomensverklaringen moeten worden vertaald naar Thais EN gecertificeerd op Chaeng Wattana.

Het is klaar en ik ga naar huis. Nee hoor, de websiteploeg staat me op te wachten. Die akelige tablets toch ! Helemaal mislukt. Dus nog een keer, in Engels en Thais, lachje er bij, paspoort omhoog, duim ook omhoog ? Ik maak een grapje in het Thais, zo van ‘jullie komen toch niet op het filmpje, he ? Mijn vrouw zou denken dat ik drie mia noi’s heb...’. Van het lachen begeeft de tablet het weer en hoppa, we doen het voor een derde keer ! Ik krijg er nauwelijks nog een lach uitgeknepen.....

Maar ja, ik ben weer een jaar onder de pannen !
Prajak (Erik Kuijpers)

Aantal berichten : 464
Registratiedatum : 28-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Erik Kuijpers aka Prajak: Weer een jaar er bij...

Bericht van lodewijk Kuis op za 27 okt 2018 - 11:16

Over een #inkomensverklaring gesproken: De Amerikaanse ambassade in Bangkok en het consulaat-generaal in Chiang Mai stoppen met ingang van 1 januari 2019 met het verstrekken van beëdigde inkomensverklaringen. Voorgaande versies worden evenmin notarieel bevestigd.

Bewijs van inkomen is een voorwaarde voor het verkrijgen van een non-immigrant visa. Amerikanen die in Thailand verblijven is aangeraden contact op te nemen met het ministerie van Buitenlandse Zaken, de Thaise ambassade in Washington of het lokale immigratiekantoor.

De Nederlandse ambassade controleert bij het afgeven van een inkomensverklaring het inkomen aan de hand van bankschriften o.i.d. Ze heeft daarover afspraken gemaakt met Immigration.

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 2281
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 48

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

Permissies van dit forum: