Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Het oude hoofdpostkantoor van Bangkok

Go down

Het oude hoofdpostkantoor van Bangkok

Bericht van ReneThai op za 10 aug 2013 - 11:40

Veel lezers die al jaren naar Thailand gaan of er al jaren wonen kennen het oude hoofdpostkantoor van Bangkok wel . Het was aan de New Road of beter Charoen Krung , tussen Silom en Suriwong , en tussen de grote Oriental en Sheraton hotels.

Je ging er naartoe om je poste restante post op te halen ,of om je toenmalige girobetaalkaarten te verzilveren.

Ik zag eind vorig jaar dat ze met een renovatie bezig waren , en toen zag het er zo uit :

https://picasaweb.google.com/112285924945558032097/GPOGeneralPostofficeBangkok

De renovatie is inmiddels klaar en de metamorfose is prachtig om te zien. Het oude postkantoor fungeert nu als partycentrum-congres en tentoonstellingshal , kijk maar :

http://www.grandpostal.com/
ReneThai

Aantal berichten : 730
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 68

Terug naar boven Go down

Re: Het oude hoofdpostkantoor van Bangkok

Bericht van khunrob op za 10 aug 2013 - 12:12

Het was in 1988 dat ik kennis maakte met dit postkantoor, in die tijd reisde je nog met American Express Travellers Cheques, maar daarvoor kwam ik niet in het postkantoor.Onze rondreis startte met een week Bangkok en we hadden zoveel spullen gekocht op de weekend markt dat we meerdere dozen gingen opsturen naar Nederland.

We liepen nog maar kort op de New Rd of we liepen de K.L.M crew al tegen het lijf met tassen vol liepen ze te shoppen, kort daarvoor waren ze ons nog van dienst in het vliegtuig. In het postkantoor was het een gezellige drukte met in het midden lange tafels met inpak materialen om onze spullen in te pakken. Leuk dat het oude postkantoor in Bangkok weer helemaal van deze tijd is en niet gesloopt het is toch een stukje nostalgie.. Zoiets deed met ook met het voormalige Amsterdamse Hoofdpostkantoor (nu winkelcentrum Magna Plaza)

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1922
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van corsp op za 10 aug 2013 - 16:20

Ik mocht van mijn ex geen kaarten in een gewone postkastje doen, omdat die soms weken niet werden geleegd. Ik moest naar de postkantoor. Mooi gebouw en moest wachten op mij beurt. Ik werd voor dat ik aan de beurt was opgehaald door een man en die handelde mijn kaarten peroonlijk af. Ik hoefde ook zelf niet de postzegels opplakken.

Later werden van die hulpposten in winkelcentrums geopend en dat is toch sneller en handiger. Maar ja wie stuurt tegen woordig nog een kaartje? Hier een video van het kantoor met beeld. Waar is die gebleven?

corsp

Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 62

Terug naar boven Go down

Bericht van lodewijk Kuis op zo 25 okt 2015 - 12:01

Het voormalige majestueuze Postkantooor zal worden opgepimt tot een Hugh Hefner (oprichter van het erotische blad Playboy) Playboy Maskerade van Halloween feest met als thema "The Charm of Mystery".

De verwachting is dat meer dan 100 Playboy bunnies uiteindelijk hun maskers afdoen. Tevens zijn er optredens van de Playboy Bunnies en Playmates, maar ook muziek van Bodyslam, Joey Boy en DJ Ono. Het evenement zal worden gehouden op de Posterijen Heritage Hall gevestigd in een gebouw dat ooit het centrum van de post- en telecommunicatiediensten, maar is nu slechts een feest locatie.

Een ticket kost THB2,500 met gratis drankjes. Oct. 31, 8pm
Grand Postal Building
Bang Rak BTS Saphan Taksin

Trefwoord(en) #postkantoor #Playboy #Halloween

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 1995
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 47

Terug naar boven Go down

Bericht van lodewijk Kuis op ma 27 jun 2016 - 12:39

Het voormalige postkantoor "General Post Office ไปรษณีย์กลาง", gelegen op #Charoen-Krung Road in het district Bang Rak werd gebouwd in de neoklassieke en de functionalistische stijlen en officieel geopend op 24 juni 1940. Zowel de gevel van het gebouw en de metalen deuren zijn. versierd met een Garuda , een mythologisch dier, half vogel half mens, die ook in het koninklijk embleem is verwerkt

Aan de voorzijde van het gebouw, is een voetstuk met een standbeeld van prins Bhanurangsi Savangwongse, de oprichter van de Thaise postdienst. in 2013 werd het gebouw gerenoveerd om de 130e verjaardag van de postdienst in Thailand te vieren.

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 1995
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 47

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Terug naar boven

Permissies van dit forum: