Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Thailand en Vietnam met Greenwood Travel

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Thailand en Vietnam met Greenwood Travel

Bericht van khunrob op ma 12 aug 2013 - 0:35

We hadden de vlucht 22 Dec 2004    |07.50 – 09.35 Flight Bangkok – Hanoi TG 682 |
Terug geplaatst verslag uit een stoffig Thais archief:

We vertrokken vanuit Schiphol met China Airlines.

bij aankomst op Don Muang Airport in Bangkok moesten we wachten op onze vlucht naar Chiangrai met Thai Airways. Bij het instappen bij Thai moesten we onze trolley ook op de band plaatsen, normaal nemen we die als "handbagage" mee! Aankomst op de luchthaven van Chiangrai.........paniek! Onze 2 koffers liggen niet op de band, iedereen had inmiddels zijn bagage, en wij stonden daar treurig te zijn. Na een flinke tijd, kregen we te horen dat onze 2 koffers per ongeluk op een andere band stonden, deze band van een andere vlucht konden wij niet zien, omdat er een muurtje tussen zat. Wij een klein beetje blij, maar nog blijer toen onze trolley 15 minuten later ook arriveerde.

Aankomst in Chiang rai:

Koffers neer gegooid ( met veel cadeaus erin) even ons opgefrist, en toen een stukje gelopen. In de buurt zat een leuk eethuisje met een terras, dus lekker uitrusten met wat snacks zoals springrol en saté. In de avond gingen wij naar de nachtbazar, op loop afstand van ons Suriwongse hotel. We hebben daar heerlijk gegeten, vlak voor een podium met Thaise dans. Na wat lopen over de markt, liepen we terug naar ons hotel, in het straatje van ons hotel zaten diverse massage salons We kozen er een uit, en lieten onze zeer vermoeide voeten eens onder handen nemen. Dat doen we echt zeer vaak in Thailand, echt de moeite waard. Mr Tommy dag 2: Via via kregen wij een gouden tip: Mr Tommy!

Green Wood Travel

Aan Greenwood hebben wij door gegeven dat wij er op stonden, hem als gids/chauffeur/kok wilde hebben. Dit was het beste besluit wat we genomen hebben, die Tommy is bijzonder goed. Noord Thailand kan hij als zijn eigen broekzak, en hij weet zeer veel bijzondere plekjes. Dankzij hem hadden wij een super vakantie in Thailand.

Buddha’s Lost Children ‘Golden Horse Temple’

We laden onze bagage bij Tommy in zijn zeer ruime wagen, en rijden direct door naar de BigC een zeer grote warenhuis. We lopen met 2 winkel wagentjes te shoppen... we kopen net zolang tot de karretjes vol zijn, met prijzen voor de Bingo die we gaan doen bij de bergstammen. Onderweg aten wij in een lokaal eethuis, we hadden Tommy laten weten dat wij daar gek op zijn. Wij reden door naar het Chalida Resort, een paar leuke bungalows aan een meertje, dit hadden wij van te voren op gegeven, daar dit vlakbij de tempel van de monniken van het Gouden paard ligt.

Het resort is eenvoudig, geen airco,en geen koelkast. Maar het is daar reuze gezellig, en lekker eten. Terwijl wij aan het genieten waren in het resort, ging Tommy naar de tempel om aan te kondigden dat er 2 farang kwamen met donaties We hadden extreem veel gekocht, uiteraard de bekende gele emmers met daarin b.v geneesmiddelen, ook kochten wij kattenvoer, omdat de tempel vele katten heeft. De volgende morgen gingen wij om 6.00hr naar de tempel van het Gouden paard. Er waren al een handje vol Thai, die koffie en thee aan het drinken waren, wij namen ook maar koffie om wakker te worden. Tommy zag de koffie verkoopster, en toen haar man, die man met de naam Nokki had hij al 10 jaar niet gezien, dus vele verhalen. Ik wil niet te veel vertellen over de tempel van het Gouden paar, daar de monniken erg gesteld zijn op hun rust. Maar het was een van de hoogte punten in mijn leven, die ik gelukkig op dvd heb vast gelegd.

We sliepen er 2 dagen, en de tweede avond kwam Noki met zijn Jeep, en we gingen met z'n vieren naar een dorp in de buurt, voor een Thaise BBQ. De Thai in het dorp hadden nog nooit een farang gezien, dus Noki lag daarom helemaal in een deuk. Het eten koste bijna niets, en was bijzonder lekker. De volgende dag maakte wij een tempel tour, we hadden Tommy laten weten dat wij dat prachtig vinden, maar wel onbekende tempels.

Dag 4: We gaan de laatste verse boodschappen halen, voor het diner. Aankomst 1e dorp, van waaruit we vertrekken met de olifant naar "ons" dorp, andere mogelijkheid was een brommer, met de auto was onmogelijk. We krijgen een slaapplaats in het huis van een familie, geheel van bamboe, en slapen op de grond, op een matras van zo'n 3 cm. Maar toegeven, ik heb er heerlijk op geslapen, wel hadden wij als extra opblaasbare hoofdkussentjes, waar we erg blij mee waren. Er wonen in dit dorp zo'n 300 mensen, we hebben een boodschappenlijst gemaakt samen met Tommy, en we hebben toen o.a groenten en vlees laten halen.

We hadden besloten om het hele dorp op een feestmaal te trakteren, wat een zeer groot succes bleek te zijn. Ook ging Wilma in dit dorp pannenkoeken bakken, ze had alles uit Nederland mee genomen, b.v koekenpan, pannenkoekmes, stroop, poedersuiker. Toen er een grote stapel pannenkoeken klaar was, gingen we ze naar een kleuterschooltje in het dorp brengen. De kinderen vonden het echt heel lekker, en als dank zongen ze een prachtig lied voor ons. De volgende dag deden we weer iets speciaals, we hadden leuke cadeaus uit Nederland mee genomen, en heel veel in de BigC gekocht, ook had Greenwood een doos met leuke cadeaus afgeleverd in Chiangrai, dus leuke spullen genoeg.....we gingen een BINGO doen met de bewoners! We hadden midden in het dorp een "kraampje" gemaakt, en alles versierd met vlaggen een ballonnen. In het kraampje lagen alle prijzen netjes uitgestald.

Bingo in Thailand

De Bingo was ook een heel groot succes, en Tommy regelde nog andere leuke Thaise spelletjes, zoals een wedstrijd met , eerst een glas water drinken, dan een stukje rennen, vervolgens met je tanden een munt uit een bord pakken, die gevuld was met wit poeder, dus vele liepen in het dorp rond met witte poeder gezichten, het was lachen, gieren en brullen. Ook let Tommy ze koekhappen op z'n Thais, bijna het zelfde als in Nederland. Als dank besloten de bewoners voor ons ook wat terug te doen. Die avond trokken ze hun mooiste kleren aan, en gingen dansen en muziek maken, erg leuk bij een kampvuur! We hadden voor deze avond een doos Mekhong wiskey gekocht.. Alleen in de nacht was het een probleem als je naar de w.c moest, te donker, en te verweg, daarom had ik een legen fles op onze kamer neer gezet. In de avond kregen we nog een massage, wel apart, Rob werd door 5 vrouwen tegelijk gemasseerd.

Mae Salong Villa

Na 2 overnachtingen in het dorp, gingen we er weer vandoor. Met Tommy bezochten we de leukste plekjes, we maakte ook nog een tocht van 1 uur op een longtailboot naar ons volgende resort :Baan-Suan Riverside (Thaton) , tot laat in de avond hebben we met Tommy aan de rivier gegeten, en een paar glazen wiskey gedronken. Ook sliepen we in het Mae Salong Villa , maar wel de luxere kant, met FOX zijn we hier al 2 keer geweest, maar dan in de gasthuizen Als je aankomt in deze Villa, brengen sterke vrouwen de loodzware koffers, op hun hoofd naar je kamer!!!. In de avond kwam de oude vriend van Tommy lang, Noki, hij nam ook wat van zijn personeel mee, en we nodigde hun ook uit eten in de Villa Het eten was best wel prijzig in de Mae Salong Villa, maar goed, het is vakantie, van Nokki kreeg ik nog 2 amuletten.

Baan Kra-Ting Resort

Ook sliepen we in het Baan Kra-Ting Resort waar het best druk was, ivm een Thais feest. Weer op pad kwamen we nog een monnik tegen die op bedevaart was, een prachtig gezicht, zijn hele hebben en houden heeft hij bij zich, we hebben een tijdje staan kletsen met hem, later gingen we nog naar een boeddha/amuletten museum, weer lokaal gegeten. We lieten Tommy weten dat we bij de Lisu wilde slapen, vond hij geen goed idee. Maar hij wist als gast-leraar, dat er pas een nieuw hutje stond bij de Padong langnekken, niemand had er nog geslapen! Ook dit was een zeer groot succes, vooral de avond en ochtend zijn heel leuk, de langnek vrouwen hebben hele lange haren, in de ochtend gingen ze die allemaal wassen Ook werden we door diverse vrouwen uitgenodigd om in hun huisje te komen kijken. Het eten bij hun vond ik maar niets, en we lieten Tommy gewoon met z'n auto take a way Thais halen, we hebben alle drie lekker gesmuld.

Wilma is Miss Orange

Eigenlijk weet ik van gekkigheid niet meer waar ik over moet schrijven, we bezochten zoveel, b.v een sinaasappel plantage ( Honey Bee), nu denk je, is toch niets aan? Dachten wij ook, maar was heel leuk, bv een Thai die verkleed als bij opeens uit de boom springt, een miss-sinaasappel verkiezing, die Wilma won Met een treintje door de plantage, lekker NAM SOM drinken ( sinaasappelsap) Toen kwam om 17.00hr voor mij het hoogte punt, honderden arbeiders kwamen met vele wagen en trucks te gelijk aanrijden, sprongen massaal de wagens uit, en renden allemaal naar de prikklokken, ze hadden er zelf de grootste lol om.

Prince Palace hotel in Bangkok

We hebben vele bergstammen bezocht, tempels enz enz In Chiangmai waar wij eindigde, deed de vrouw (R.I.P 2009 ) van Tommy ons wasgoed, perfect, en nog een diner met  Dirk en Carlos, die in Chiangmai wonen. Laat in de middag vertrok ons vliegtuig naar Bangkok en tegen het aanbreken van de avond kwamen we in ons Prince Palace Hotel aan. De koffers in de hoek gezet, en meteen de deur uit voor een hapje eten. Vlakbij het hotel is een brug bij de kruising, daar is een avond markt aan de straatkant, met etens waren. We zagen zoveel lekkers, dat we dacht.....dit word een take a way, en bij diverse stalletjes kochten we wat te eten We kochten o.a viskoekjes (tod man pla) en gebakken kippenpoten, warme rijst is een plastic zak, verse sinas sap, en wat ik zeker niet vergeet, er waren diverse verkopers van Kungten, hier ben ik een liefhebber van, het zijn levende kleine garnalen, in een hete marinade. Ik vroeg om extra pittig (pet) , en ik heb zitten smullen op onze hotel kamer, nog nooit eerder had ik kungten weten te vinden in Bangkok. We regelde in het hotel wat bestek.

Naar Noord Vietnam 

De volgende ochtend extreem vroeg ons bed uit. We hadden de vlucht 22 Dec 07.50 – 09.35 Flight Bangkok – Hanoi TG 682 Hanoi:Het is hier lekker warm, onverwachts, we hadden warme kleren bij ons, daar het hier in december altijd koud is, maar nu boffen wij, het is hier 27 graden, en heel licht bewolkt. 's Avonds bezoeken we de watermarionetten. Een soort poppenkast op het water. Aan de zijkant zit een orkest die de scènes begeleidt. Het is allemaal erg mooi gedaan.

Het hele Vietnamese leven van alledag, met al zijn legendes trekt voorbij. Draken, vissen, gouden schildpadden, zwemmende kinderen of roeiwedstrijden. Van alles duikt er op uit het groene water. En tenslotte de poppenspelers zelf. Daarna hadden we in de avond weer geluk, er is midden op het plein in Hanoi 1 keer per jaar circus en muziek. We stonden eerst op straat, maar toen we omhoog kijken ontdekte we een café met een dakterras boven, je begrijpt dan wel dan we zeer snel boven waren Heerlijk een biertje erbij, die overigens vrij zoet is in Vietnam. Die avond hebben we ook heel lekker gegeten, en Wilma heeft ondertussen door hoe het met de grote geld wisseltruc hier werkt. ze dacht eerst dat ze heel rijk was, omdat ze een paar miljoen in haar buidel had, maar nu weet ze het allemaal.

Asia Hotel Hookers

Vandaag heeft ze haar nagels van haar vingers laten lakken op straat, ongelofelijk mooi ziet het eruit, met een klein penseeltje worden extreem kleine streepjes en bloem op de gelakte nagels aan gebracht, en dat voor 3 Euro! En ik me maar vervelen, een paar meter verder op zat gelukkig een internet winkel, kon ik nog ff mijn mail sjekken erg voor mij he? Ondertussen zit na te denken om vanavond af te sluiten met een massage, in ons hotel op de bovenste etage zag ik een kleine massage salon, nu nog even Wilma om praten, even vragen of ze ook moe is en dergelijke, daar trapt ze vast wel in haha achter de pc. Wilma overgehaald, wij in de lift van het Asia naar de 7e etage. Het bleek dus een grote hoerenkast te zijn, allemaal kleine kamertjes, met roze tl verlichting waar een massage tafel in stond. Toch, omdat we moe waren, besloten we ons toch te laten masseren, en tegen die meiden kunnen we wel op, daar we in Nederland er 7 dagen per week tussen zitten. We kregen beide een eigen kamertje, kleren uit en in je blootje op de tafel gaan liggen. Mijn geld buidel lag ik naast mijn hoofd, en werd om de paar minuten verplaatst, ik weer terug leggen naast mijn hoofd. Ik hoerenstreken trap ik niet in, ook bij Wilma werden haar spullen steeds verplaatst. Na een half uur, stopte we beiden met de massage, we hadden voor 1 uur betaald. Maar zowel Wilma als ik hadden het idee in een roversnest te zijn beland.

Vietnamese gekkenhuis

De volgend dag een stadstoertje, Vanavond gaan we denk ik in de trein eten, het eten is hier niet zo lekker als in Thailand, en helemaal niet pittig, maar wel te eten hoor, voordat je ons een paar boterhammen wilt opsturen. Ik heb net voor de verandering eens een Vietnamees biertje op gedronken, erg fris was het niet, want hij was warm, Het wordt op dat moment gekkenhuis in de straat van de internet winkel, er komt net een groep schoolkinderen langs die zo snel mogelijk naar huis willen, hun gekakel en de vele toeters/claxons van de brommers maken het een waar genot om hier te zitten. De volgende gaan we om omstreeks 22.00hr met de nachttrein naar Sapa, waar ons volgende avontuur gaat beginnen. Het is trouwens een gekkenhuis in Hanoi, als je haast heb, en je zit op de brommer dan moet je toeteren, nu blijken allen inwoners een brommer een haast te hebben, dus het is een vreselijke herrie hier. Ook zie je de mensen hier bijna niet lachen, maar met het weinige eten dat hier voor hun is zou ik ook niet lachen .

Welkom in Sapa

Onze eerste dag in Sapa, de trein was echt afzien, niet te vergelijken met de trein van Thailand, een soort hondenhok. Het had de naam eerste klas softsleeper, we hadden aan Greenwood om de beste klasse gevraagd, prijs was onbelangrijk, maar helaas Er waren een paar wagons van Ratraco Train, maar je hebt ook 2 pers slaaphutten in de Tulico Train of zoiets, tjonge tjonge wat mooi en fris was het daar. In ons slaapvertrek hoort een airco te draaien, maar die doen het al jaren niet meer, je krijgt bijna geen lucht en alle ramen in de trein kunnen niet open, ook alle deuren naar buiten zijn op slot, er hangen tijdens de reis zware hangsloten op, leuk als er wat met de trein gebeurd. Het weer in Sapa is overdag ook goed, is jaren niet voor gekomen, dus alleen als de zon weg is moeten we warme kleren aan In Vietnam en Sapa geen eetstallen langs de weg, eigenlijk hebben ze hier helemaal niets, nauwelijks winkels, is er wel een winkel, dan ligt er bijna niets te koop, maar we hebben het wel naar ons zin.

Sapa hotel

We logeren in het Sapa hotel, hagelnieuw en erg mooi, met uitzicht op een meertje, midden in downtown Sapa. We moesten wel weer smeken in het hotel om een 2 persoonsbed, dat wilde tijdens ons hele vakantie, maar ook dit had Greenwood vergeten. Later kwam de Vietnameese gids ons halen, en wel voor een voetocht van 15 km. We hadden Greenwood ook al laten weten dat wij beslist geen voettocht wilde doen, maar ook dit had Greenwood vergeten. We wilden alleen in dorpen lopen, en niet lopen lopen lopen, moe in een dorp aankomen, en dan geen puf meer hebben om in het dorp te lopen, dat vinden wij nu leuk! Er werd een busje geregeld, dat scheelt weer 15 km, maar daarna moesten we wel heel veel lopen , door berg en dal ( Wilma heeft astma) O.K het was erg prachtig, en we genoten met volg teugen, maar nogmaals, het was niet onze bedoeling.

Greenwood laat ons toch lopen

Om 9 uur in de morgen, we gaan zo een boottocht van 2 uur doen en we slapen vannacht bij een Vietnamese Tai familie, dat noemen ze homestay. We gaan eten halen op de markt, en de gids gaat voor ons eten klaar maken. We hebben nog wat spelletjes gedaan met de lieve mensen, en hebben toen heerlijk onder onze klamboe geslapen. De volgende ochtend, de boot was alleen voor de heen reis, we moesten weer lopen, en we hadden een trolly bij ons, en dat over zanderige berg weggetjes, naar een punt, waar ons busje ons zou oppikken, de gids zei: er is door Greenwood door geven dat jullie een trekking wilde. BAC HA: We geluk, in ons hotel was in de avond een dansfeest, gelukkig maar want het hele dorp is hier in de avond uit gestorven, echt niet te doen.

Weer lopen

Vandaag stond er een voettocht op het programma, wij zijn niet gek........( bedankt Greenwood alles ging fout) En we huurde een militaire Russische Jeep uit de tweede wereld oorlog. En bezochte divers dorpen en koste ons mooi US 60 dollar.

Vanmiddag hebben we in Bac Ha geitenvlees en paardenvlees proberen te eten, gatverdamme.........maar er is buiten wat noodle-soep ook echt niet te eten hier Terug in het Sapa hotel, kerstavond, was wel leuk, in het dorp staat een kerk, en dat werd de hangplaats voor de lokale bevolking, voor hun was dat rondhangen een groot feest, ze hadden hun zondagse kleren aan, we hadden nog een leuk contact met 4 bergstam meisjes, die heel goed Engels konden spreken, ze liepen met Wilma mee, en Wilma gaf hun een kerst diner, gewoon wat schelpjes, die ze smakelijk op gingen peuzelen, midden op straat, zitten op hele kleine stoelen en tafeltjes, de Vietnamese spreken bijna geen woord Engels, dus dat die meiden het konden verwonderde ons wel heel erg.

Naar de prachtige Halong Bay

Met de trein terug van LAO CAI naar HANOI , we wilde een upgrade voor de trein, we hoefde niets te betalen zei onze gids. We kregen onze trein tickets terug, bleek dat hij zelf met een pen een andere klasse had aan gevinkt! Niet echt geldig dus! Heel vroeg in de ochtend, om 05.15hr aankomst in Hanoi, heel lang hebben we in een koffieshop gezeten en gegeten, om de tijd te rekken, voor onze reis naar Halong Bay. Met de auto naar Halong Bay, alle Vietnamezen zeggen, dat het 3 uur duurt, maar het is dus volgens alle toeristen 4 uur, en dat klopt wel.

We slapen 2 nachten op een prachtige jonk, maar het weer is nu echt om geslagen, het is hier echt steenkoud, dus de eerste dagen hadden we echt wel geluk. Het eten was ook prima in orde op de jonk.

Hanoi - Bangkok- Pattaya

Terug naar Hanoi, en nog 1 nacht in het Asia hotel, en de volgende dag 31 dec. een vlucht naar Bangkok, en vervolgens naar Pattaya. Pattaya: we slapen er 3 nachten, erg kort maar we konden uitrusten van onze zware reis.

Op 1 januari gingen we naar Tulip house, even koffie drinken, er was een Nieuwjaars receptie, en..............we kregen oliebollen aan geboden. Als ik daar langs rijd op loop, wil ik er echt een gewoonte van maken daar even binnen te wippen, en een bak lekkere koffie drinken, en lekker een krantje lezen! In de avond gingen we naar Chem Isaan, en leuke Thaise luuktung openlucht disco, het was heel gezellig, we hadden daar afgesproken met diverse leden van de Thailand Gek Club.

De volgende avond aten wij bij Jaap van het Flamingo hotel, en niet te vergeten: we aten ook in Klein Vlaanderen, maar dan wel Thais, en het was bijzonder lekker!

Wilma at heerlijke bami bij Klein Vlaanderen

Tags: #vietnam #halongbay #vietnamese #landscapephotography #boat #sea #mountains #landscape #asia #sunset #beautiful #lovely #travel #travelblog #Greenwood #Klein-Vlaanderen #Flamingo-hotel

Related Vietnam posts:

1.Met de nachttrein naar Sapa
 2.Bac Ha de liefdes markt
 3.Noord Vietnam
 4.Thang Long water poppen

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1812
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Re: Thailand en Vietnam met Greenwood Travel

Bericht van lodewijk Kuis op wo 22 feb 2017 - 10:36

Over Vietnam gesproken, het ministerie van Werkgelegenheid wil meer Vietnamese werkers naar Thailand lokken en de huidige Vietnamezen die hier illegaal werken, beter reguleren. Adjunct-permanent secretaris Varanon is momenteel in Vietnam voor overleg over de zogeheten formal import of Vietnamese labour.

Naar schatting werken 50.000 Vietnamezen, die zijn binnengekomen op een toeristenvisum, illegaal in Thailand. Ze mijden de industrie en zetten het liefst bedrijfjes op, werken in de horeca of online, waardoor de arbeidsmarkt voor de industrie snel opdroogt.

Hotels in toeristengebieden geven de voorkeur aan Vietnamezen omdat ze buitenlandse talen spreken. De provinciale kantoren van het Department of Employment krijgen veel aanvragen voor het in dienst nemen van Vietnamezen.

Deze Thailand gek club is een belangrijke informatiebron voor uw toerische oriantatie in Thailand. Heel wat<br />Nederlanders kiezen voor Thailand als vakantiebestemming. Logisch,want Thailand is een land waarvan je gaat houden.<br />het mooier.

lodewijk Kuis

Aantal berichten : 1775
Registratiedatum : 22-05-14
Leeftijd : 46

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: