Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Het weerbericht in Thailand

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Het weerbericht in Thailand

Bericht van Joost Jongen op ma 19 aug 2013 - 17:09

Sinds dat het weerbericht in Thailand heeft aangegeven dat we, vanwege een orkaan boven China, heel veel regen krijgen, van 14 t/m 17 augustus, in de Isan, hebt het hier niet meer geregend, er is al een week geen regen meer gevallen,de boeren moeten hier nog steeds water omhoog pompen om de rijstvelden nat te houden, want het is net als vorig jaar veel te droog.
Joost Jongen

Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 71

Terug naar boven Go down

Re: Het weerbericht in Thailand

Bericht van khunrob op di 20 aug 2013 - 0:03

Joost wees blij doordat het niet regent, groeit het gras niet hard
en kan je later dan gepland je gras maaien, dus tijd genoeg voor een lekker biertje.
khunrob
Admin

Aantal berichten : 1812
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op di 20 aug 2013 - 4:58

Dat klopt, maar ik moet nu wel elke dag sproeien, waardoor het gras en de heggen die er in mijn tuin staan groeien als kool, het is toch gek hier, alles groeit hier, je zet een stok in de grond en een paar maanden later zitten er bladeren aan.
Maar het droge weer heeft natuurlijk ook zijn voordelen, want gisteravond is de bezorg-BBQ weer geweest en hebben we lekker buiten in de tuin bij 28 gr. kunnen genieten van het eten en een biertje.

Terug naar boven Go down

Bericht van Else Geraats op za 31 aug 2013 - 5:14

Van zaterdag tot maandag is er een waarschuwing uitgegaan voor zware regenval en mogelijke landverschuivingen in Mae Hong Son, Chiang Mai, Chiang Rai, Phrae, Nan, Lampang, Lamphun, Tak, Sukhothai, Phitsanulok, Uttaradit en Phetchabun.

Aantal berichten : 457

http://feeds.feedburner.com/NewThai

Terug naar boven Go down

Bericht van Else Geraats op zo 22 sep 2013 - 12:20

Het Meteorological Department in Thailand geeft aan dat het de komende dagen flink blijft regenen in delen van de central plains het oosten en noordoosten. Nu al zijn er overstromingen in delen van de provincies Loei, Phetchabun, Saraburi, Lop Buri, Ayutthaya en in Prachin Buri. Hier en daar wordt het leger ingezet.

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op ma 23 sep 2013 - 4:39

Het weer is niet goed te voorspellen, zeker in een groot land als Thailand niet, het heeft hier in Buriram vorige week dinsdag, woensdag en donderdag langdurig geregend, maar nu is het hier alweer een paar dagen rustig, niet te warm 28 gr., meest bewolkt, met af en toe een klein buitje, dus gewoon heel erg lekker weer, maar als ik de verwachting moet geloven gaat dit veranderen.

Ik kijk meestal naar deze voorspellingen.

http://www.tititudorancea.com/z/weather_forecast_buri_ram.htm
http://www.accuweather.com/nl/th/buriram/317324/weather-forecast/317324
Joost Jongen

Terug naar boven Go down

Bericht van Else Geraats op ma 23 sep 2013 - 10:16

In Si Saket kletsen de inwoners ook over het weer, daar  zijn gisteren ruim 30 grote krokodillen ontsnapt toen de farm waar zij werden gehouden overstroomde. Inmiddels zijn er zes exemplaren weer gevangen.

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op ma 23 sep 2013 - 13:26

Joost heb je het nieuws gelezen? Alles o.k bij jou?

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op ma 23 sep 2013 - 17:13

Hier is niets aan de hand, ok, af en toe een buitje, maar dat is normaal in de regentijd.
Ik ben van morgen naar de stad gelopen want ik moest naar de kapper, dat is voor mij 35 min. lopen en het motregende een beetje, dat is best wel lekker onder het wandelen bij een temp. van 25gr., alleen toen ik weer naar huis wilde lopen regende het net iets te hard en heb ik de bahtbus genomen, zo was ik voor 10 bathjes weer droog thuis.

Vanavond weer de bijna wekelijkse BBQ-bezorger gebeld en we hebben weer lekker buiten zitten BBQ-knoeien, daar komt altijd de hond van de buren op af en die willen wij niet binnen de poort hebben, want wij hebben daar al een paar konijnen lopen, dus dat werkt niet, maar het begon weer te regenen, dus daar werd ook een oplossing voor gecreëerd.

Daarna heb ik nog lekker een uurtje op mijn terrasje met een biertje in de hand en goeie muziek, terwijl de jongeren de boel aan het schoonmaken zijn, zitten nagenieten.
Joost Jongen

Terug naar boven Go down

Bericht van corsp op ma 23 sep 2013 - 23:32

De Thaise BBQ ( Moo kata ) is een gezellig en goedkoop Thais eetfeest
corsp

Aantal berichten : 50
Leeftijd : 62

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op di 24 sep 2013 - 11:37

Ik geloof toch dat ik in een stukje Thailand woon wat hoger gelegen is, er staat hier in de binnenstad wel eens een stukje straat onder water, maar dat is na een uurtje weer weg en ik woon net buiten de stad, in een vrij nieuw resort met een goeie riolering, nog wat hoger, dus wij hebben hier nog nooit wateroverlast gehad.
Maar op de TV hier, zie je steden in de buurt, die wel degelijk wateroverlast hebben, maar ja hier is een stad in de buurt, al gauw op meer dan 100km

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op di 24 sep 2013 - 13:32

Rijstvelden liggen in het lager en dus natter gedeelte, misschien is er bij Joost in de buurt ook geen rijstveld te bekennen is. Dus misschien woon je in een hoger gelegen deel van Thailand, ik denk maar hardop want ik heb er geen verstand van. Wat heerlijk trouwens die BBQ bij jou thuis, jammie.

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op di 24 sep 2013 - 15:57

Zo hoog is het hier nu ook weer niet, het stikt hier van de rijst en suikerrietvelden en die liggen er erg goed bij, maar veel regen hoeven ze niet meer te hebben, want dan gaan de boeren, net als in Nederland, weer klagen.

De bezorg-BBQ was weer erg lekker, dat doen we bijna elke maandag, dan is de familie bij elkaar en dat vind ik gezellig, biertje erbij en lekkere muziek, wat wil je nog meer.

Terug naar boven Go down

Bericht van Else Geraats op wo 25 sep 2013 - 10:27

Het waterpeil in de Chao Phraya River blijft maar stijgen en vormt een gevaar voor 13 districten in Bangkok. De bewoners zijn gewaarschuwd voor overstromingen men heeft niets geleerd van twee jaar geleden.

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op do 26 sep 2013 - 6:03

Hier begon het gisteravond om elf uur flink te regenen, tot ongeveer vanmorgen vijf uur, ik weet die tijd want toen moest ik even naar het kleinste kamertje, maar nu is het (elf uur in de morgen) weer prachtig weer, wel bewolkt waar een heel flauw zonnetje doorheen komt met 28gr., dus straks de wandelslippers maar weer aan en op mijn gemak, in 40 minuten naar het centrum in de stad lopen en als het dan toch weer begint te regenen, neem ik de Songthaew wel weer terug, dan ben ik voor 10 bahtjes bijna weer thuis.
Joost Jongen

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op do 26 sep 2013 - 11:51

Zo, ik heb weer een goeie wandeling gemaakt, ik ging om half twaalf van huis en was om half drie weer thuis, met de Songthaew, want nu ik de route van de Songthaew ken, ga ik weer wat verder van huis en loop ik door de achteraf volksbuurten van Buriram, je ziet dan zoveel bijzondere dingen en het is heel gezellig, want veel mensen zeggen, als ze die "gekke lopende farang" zien, want een normale Thai loopt nog geen 100m op het warmst van de dag, gedag. Je hoort het dan al van een afstandje "farang" en als je er voorbij bent hoor je achter je , hello, where you go en dan zwaai ik maar een keer vriendelijk.
Ook de politiecontroles langs de grote weg, het eerste stuk lopen voordat ik in de stad ben, vragen altijd waar ik naar toe ga, ik maak dan altijd, zo goed als het gaat met armen en benen, een klein praatje met hun en wijs dan naar mijn buik en zeg, good for him en dan neem ik zwaaiend en lachend afscheid, je weet nooit waar het later nog eens goed voor is, al kent mijn vrouw, via haar werk, natuurlijk alle hoge jongens van de politie al.

Zo en nu is het tijd om een uurtje, met Engelse vrienden, te gaan fietsen, waarschijnlijk wel met een pits-stop, want dat zijn we gewend, anders halen we het niet. Duim omhoog 
Joost Jongen

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op do 26 sep 2013 - 12:34

We hebben er een kort rondje, zonder pits-stop, van gemaakt, want we zagen een flinke bui aankomen en dat was maar goed ook ik was net op tijd thuis, want de hemelsluizen staan op dit moment weer helemaal open, nu eerst douchen en dan maar lopend, met de paraplu op, naar ons stamcafé op 100m een biertje drinken en een potje poolen, dan ben ik om half negen weer thuis voor het avondeten, want dan komen de jongelui thuis van de universiteit, die is in de avond van vijf tot acht.

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op vr 27 sep 2013 - 14:13

Vandaag hadden de weergoden ons wel te pakken, we zijn weer om vijf uur gaan fietsen en zagen de bui wel aankomen, maar we hebben toch maar de grote ronde gepakt, helaas dit keer verkeerd ingeschat en ik kwam kletsnat thuis, ik werd door de regen meer nat, naar mijn gevoel, dan later onder de douche en nu anderhalf uur later komt het nog met bakken tegelijk uit de hemel.
Vanavond ga ik de deur niet meer uit, alleen een beetje internetten, een spelletje spelen en vanuit mijn luie stoel een filmpje kijken die ik hier via Pirate Bay download, dan is het zo weer twaalf uur en tijd om naar bed te gaan.
Ik weet dat de meeste mensen hier al om een uur of acht/negen naar bed gaan, maar voor mij is twaalf uur al vroeg, want in mijn Horeca tijd in Nederland was mijn normale tijd vier uur in de morgen.
Joost Jongen

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op wo 2 okt 2013 - 4:41

Ik denk dat de regentijd hier in Buriram teneinde loopt en we het meeste wel gehad hebben, de waterreservoirs, om de droge warme zonnige winter door te komen, zijn in ieder geval weer goed gevuld, het is hier nu al vier dagen droog en de voorspellingen zijn ook gunstig, er zullen de komende tijd echt nog wel een paar flinke buien vallen, maar dat is normaal voor de tijd van het jaar en die zullen voor weinig overlast zorgen.

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op wo 2 okt 2013 - 18:42

En vanavond was het toch nog raak met een flinke bui, die viel precies onder de wedstrijd van Buriram United, die de halve finale van de Toyota Cup tegen Rayong speelden en het werd een waar waterballet, daarbij kwam ook nog dat het licht een kwartier uit viel, maar eind goed al goed, want Buriram U. won met 5-1 en heeft, na de finale van de FA Cup bereikt te hebben, ook deze finale bereikt, dus ze gaan nog steeds voor de triple.

Terug naar boven Go down

Bericht van Else Geraats op vr 4 okt 2013 - 22:46

Zeven fabrieken in Nakhon Nayok, Surin, Si Sa Ket en Ubon Ratchathani moesten hun deuren sluiten vanwege overstromingen. 200 Thais zitten nu zonder werk.

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op wo 16 okt 2013 - 4:26

De regentijd is dus duidelijk nog niet voorbij, dat was een vergissing van mijn kant, want sinds gistermiddag vijf uur regent het hier constant pijpenstelen en het is hier nu al weer half tien in de morgen, ik verwacht weer veel wateroverlast in sommige streken, want er komt voorlopig nog geen einde aan.

Terug naar boven Go down

Bericht van Else Geraats op wo 16 okt 2013 - 11:33

De Thaise  KNMI waarschuwde woensdag dat er in de zeven noordoostelijke provincies door zware regenval vanwege de tropische storm Nari veel overlast zou zijn. Met name Mukdahan, Amnat Charoen en Ubon Ratchathan, zullen de gevolgen ondervinden. Zware stortregens komen er in Mukdahan, Amnat Charoen, Nakhon Ratchasima, Buri Ram, Surin, Si Sa Ket en Ubon Ratchathani, op woensdag en donderdag. Ook Bangkok krijgt zijn portie te verwerken. In Pattaya overstroomde de Beach road.

Terug naar boven Go down

Bericht van Joost Jongen op do 17 okt 2013 - 15:51

Vandaag was het hier weer heel de dag droog en lekker weer, zonnig bij ongeveer 29gr. dus heel goed te doen.
Joost Jongen

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: