Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 66. Dit aantal is bereikt op vr 5 mei 2017 - 21:11.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2017 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Op ontdekking in Hua Hin หัวหิน

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Op ontdekking in Hua Hin หัวหิน

Bericht van Else Geraats op di 1 okt 2013 - 22:37

#Huahin betekend niets anders dan  'Hoofd van steen' of 'rots hoofd'. Het is een kustplaats in de provincie Prachuap Khirikhan, 220 km van Bangkok. De stad heeft een lang wit zandstrand met erlangs een groot aanbod aan accommodatie, gaande van bungalows tot 5-sterren hotels en resorts. Het strand heeft een rustige atmosfeer en begint bij een landtong met rotsen (hua hin), die het strand scheidt van het kleine vissershaventje. Hua Hin ligt circa 3 uur rijden ten zuidwesten van Bangkok.

Hua Hin kent een levendige avondmarkt met een grote verscheidenheid aan restaurants, eetstalletjes en winkels die tot zeer laat open blijven. Wilt u wat van de lokale cultuur snuiven, ga dan 's morgens vroeg eens langs de pier wandelen en neem een pauze in een koffiehuis aan het water. U kunt zien u vissers hun vangsten aan land brengen. Ook kunt u hier volop genieten van de mooie natuurparken in de nabije omgeving.

Tussen Hua Hin en Phetchaburi in ligt Cha-am, ook een badplaats langs de westkust van de Golf van Thailand. Cha-am heeft een lang uitgestrekt zandstrand met een gezellige boulevard en trekt net als Hua Hin zonaanbidders, golfers en wandelaars aan.

Klimaat Hua Hin

De badplaats Hua Hin kent een tropisch klimaat. Het klimaat in Hua Hin is bijzonder gunstig. In het regenseizoen valt minder regen vergeleken met de rest van Thailand. De gemiddelde temperatuur in Hua Hin lig rond de 25 graden Celcius in Januari en 30 graden in April en Mei.

Uitgaan Hua Hin

Hua Hin is een badplaats voor rustzoekers. De badplaats kent leuke restaurantjes. Ook is er de 'Hua Hin Night Market' hier die aan Dechanuchit Road ligt. Op deze markt is vanalles te krijgen. in de zijstraten tegenover het Hilton (Bintabath-straat) treft u enkele bars, restaurants en guest-houses.

Eten en drinken in Hua Hin

Keuze in overvloed om uit eten te gaan in Hua Hin. Wilt u écht Thais eten? Haal dan voor een euro per persoon heerlijke saté met pad thai op de avondmarkt in het centrum. Overdag een drukke straat, om 4 uur in no time omgetoverd tot een gezellige avondmarkt. Of ga eens naar de dinsdagavondmarkt, net over het spoor, naast de driving range: voor 3 euro heeft u de meest overheerlijke Thaise gerechten, voor vier personen! Heeft u zin in Westers eten? Italiaans? Japans? Ga dan naar de Market Village. Dit is een supermodern winkelcentrum gebouwd ter ere van het 60-jarig ambtsjubileum van koning Bhumibol aan de doorgaande weg, een kleine kilometer ten Zuiden van het centrum. Niet te missen en voor een groot gedeelte airconditioned.

Winkelen Hua Hin

Market Village; Market Village is het winkelcentrum van Hua Hin gelegen aan Petkasem Road, iets buiten het centrum richting Khao Takiab. Hier treft u een scale van exclusieve winkels, stalletjes, doe-het-zelf-winkel en een food court.

Bezienswaardigheden & activiteiten Hua Hin

Er zijn vele mogelijkheden in Hua Hin om onder meer te jetskiën, banana riding, diepzeevissen, paardrijden, duiken en te golfen. De omgeving van Hua Hin leent zich uitstekend voor het maken van excursies naar bijvoorbeeld het paleis in de stad Petchaburi of het Nationale Park Samroi Yod.

Overzicht bezienswaardigheden Hua Hin:

•Dag- en avondmarkt; Op de dagmarkt van Hua Hin kunt u fruit, zeevruchten, groenten en kleding kopen. Op de avondmarkt staat de straat vol met eettentjes en kraampjes met goedkope kleding en cd's (Dechanuchit Road).
•Het strand van Hua Hin; Aan de lange rustige stranden van Hua Hin kunt u heerlijk uitwaaien aan het strand en een verkoelende duik nemen in de diepblauwe zee.
•Golf; Zowel de beginnende als de gevorderde golfer kan heerlijk golfen op de vele golfbanen in de prachtige natuurlijke omgeving van Hua Hin en omstreken.
•Het paleis in de stad Petchaburi

•Chinese Tempel, bij Kao Takiabten ten zuiden van Hua Hin ligt een Chinese tempel waar honderden (brutale) apen wonen.
•Khao Sam Roi Yot national park; Khao Sam Roi Yot betekent "Berg van de 300 toppen". Het park bestaat uit jungle en vele moerassen met gigantische steilen rotsen. In dit park leven zeldzame diersoorten, trekvogels en kunt u vele grotten en ananasplantages ontdekken. Khao Sam Roi Yot national park ligt ongeveer 50 kilomer ten zuiden van Hua Hin.
•Maak een dagtrip naar de stad Petchaburi
•Khao Hin Lek Fai dit is een berg net buiten het centrum. Vanaf deze berg heeft u een fraai uitzicht over de stad Hua Hin.
•Pa la - U Watervallen; Bezoek deze watervallen op 68km van Hua Hin.
Tip:  Een bezoek aan  Black Mountain Waterpark is een absolute aanrader.
https://www.facebook.com/Blackmountainwaterpark
https://www.facebook.com/Blackmountainwaterpark

Treinstation Hua Hin

Onder de bezienswaardigheden bevindt zich het treinstation, één van de oudste in het land met een unieke architectuur. Het meest bijzondere ervan is de koninklijke wachtzaal die gebouwd werd in Thaise stijl. De zaal werd verplaatst van het Sanam Chan Paleis in de provincie Nakhon Pathom tijdens het bewind van koning Rama VI.

Klai Kangwon Paleis

Een andere bezienswaardigheid in Hua Hin is het Klai Kangwon Paleis, het permanente zomerpaleis van koning Rama IX en waarvan de naam in vertaling 'ver van zorgen' betekent. Het paleis bestaat uit drie herenhuizen in Spaanse stijl, die gebouwd werden naar de zee gericht. Het paleis bevindt zich ten noorden van de stad en werd gebouwd in opdracht van koning Rama VII. Vandaag is het het definitieve zomerverblijf van de koning, die er vaak komt om te zeilen. Het paleis is toegankelijk voor het publiek maar men dient vóór een bezoek eerst een vergunning aan te vragen bij het Bureau van de Koninklijke Hofhouding (Royal Household Office). Met  de bus van Suvarnabhumi Airport naar Hua Hin voor 305 baht per enkele reis.  www.airporthuahinbus.com

Gerelateerde Hua Hin artikelen op Thailand Gek Club

1.Jolly Jumper Guesthouse
2.Baan Talay Dao resort
3.Santorini waterpark

http://www.baantalaydaoresort.com/

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 28-07-13

http://feeds.feedburner.com/NewThai

Terug naar boven Go down

Re: Op ontdekking in Hua Hin หัวหิน

Bericht van khunrob op di 27 mei 2014 - 11:36

Barry /Emthij mijn interesse is gewekt in je video waarin te zien is Baan Talay Dao Resort. Was het je goed bevallen en waar geboekt, daar bij Agoda. kinderen ouder dan 5 gerekend worden als volwassenen (als je dat nog weet)

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1819
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van Emthij op di 27 mei 2014 - 23:07

Hoi Rob,

Ik heb het nog even voor je nagekeken. Het gaat dus om het Baan Talay Dao in Hua Hin. Niet te verwarren met het Baan Talay Resort op Koh Samui...... (deze komt als eerste naar voren bij Agoda....)
Wij hebben dat destijds via Vieng Travel geboekt. Het hotel staat niet op hun site vermeld. Eigenlijk zouden we in een betonkolos verblijven maar we zochten iets anders, men kwam toen zelf met dit alternatief. Wij betaalden toen voor de Pavillion villa (4-pers)met zeezicht 7000THB per nacht. Via hun eigen website vragen ze nu 7775THB.
Let op, de video geeft misschien een vertekend beeld van het resort. Er is namelijk slechts één villa met zeezicht, juist diegene waar wij in zaten! De andere villa's in de tuin zijn 2-persoons. Wil je met 4 personen dan kan dat ook in een studio in het hoofdgebouw. Ik heb ook nog voor je gekeken op Booking.com, daar kan ik deze villa echter niet terug vinden....

Wat hun kind policy is durf ik niet te zeggen. Mijn kids waren toen 10 en 11. Komende zomer heb ik vrijwel overal 4-persoons of zgn familiekamers (living en 2 slaapkamers). Ik geef bij de zoekopdracht altijd 2 volwassen en 2 kids in. Dan wordt er om de leeftijd van de kinderen gevraagd en meestal gaat dat tot 18. Komen er vanzelf bruikbare kamers naar voren. Vaak hanteren hotels wel een grens van 12 jaar bij kinderen, maar als ik een familiekamer boek, stuur ik altijd een mail er achteraan met de melding dat de kids 14 en 15 zijn. Maakt in prijs ook niets uit. Kids tot 5 kunnen vaak gratis extra op een 2 pers kamer verblijven (max 1 kind)

Heb je weer plannen?????
Barry
Emthij

Aantal berichten : 79
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 48

http://wezenberg.waarbenjij.nu/

Terug naar boven Go down

Bericht van khunrob op di 27 mei 2014 - 23:32

Hi Barry,
bedankt het uitzoeken en reactie. Wilma en ik waren van plan om ongeveer sept 2015 naar China te gaan. Mijn dochter en haar aanhang wilde zomer 2015 naar Amerika. Echter na een Thaise massage werd Hendrik mijn schoonzoon werd weer warm voor Thailand. Voor december 2014 krijgen we te horen of het weer een gezamenlijke reis word - dus nu nog onzeker -

Ik had als een "to do list" klaar leggen die ik wat heb aangepast door er ook kind vriendelijke dingen er in te plaatsen. Zo heb ik Hua Hin erbij gezet (ik ben ooit 1 keer in Cha-aam en Hua Hin geweest). Mijn kleinkinderen zijn gek op paarden dus Baan Talay Dao vlakbij de apenrots is wel een geschikte locatie, maar er zitten nog heel wat meer leuke hotels die kant op.Wellicht gaan we in de zomervakantie nog wat brainstormen met mijn dochter en schoonzoon en ik heb al een leuke reis uitgestippeld. Mocht het niet doorgaan dan pakken we onze Yunnan China plan weer op.

Het was trouwens leuk je film weer op de t.v. te zien

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1819
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 61

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: