Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Thais restaurant Pie-Nong, Thai in 'bushokje'

Ga naar beneden

Thais restaurant Pie-Nong, Thai in 'bushokje'

Bericht van Else Geraats op wo 2 okt 2013 - 14:51

In het ieniemienie Thaise afhaalrestaurant Pie-Nong Thai op de Amsterdamse Nassaukade staan 3 mensen te koken. Hoe run je een restaurant op een oppervlakte die niet veel groter is dan een 2-persoonsmatras? In de keuken van zo’n 6 vierkante meter staan 3 Thaise koks. Wooooh, krap! “Meestal sta ik hier alleen hoor” lacht eigenaar Noei Chamboonraung.

Ontwerp van Thaise bushalte
Het huisje heeft Noei zelf ontworpen. “Het heeft dezelfde vorm als de bushaltes in Thailand, alleen zijn die open van de zijkant. Daar is het in Nederland te koud voor.” Gelukkig maar, anders zouden de heerlijke geuren snel vervliegen. Binnen ruikt het naar wierook (‘voor Boeddha’) en rode curry.

Voetbal kijken met de klanten.
In de zaak is zelfs ruimte voor een tv. “Ik heb er thuis geen, dus kijk ik hier. Met de WK-wedstrijden zorgde ik dat ik hier was zodat ik tijdens het koken samen met de klanten kon kijken.” Nu met het mooie weer zitten de klanten buiten op het al even kleine terras (4 stoelen). Op het tafeltje liggen reisgidsen van Thailand, dus wie daar naartoe op vakantie gaat kan hier inspiratie opdoen.

Daklozen bezorgen thuis
Thuisbezorgen doet Noei alleen als hij er tijd voor heeft. Het liefst wil hij daarvoor daklozen inhuren. “Dan krijgen ze eten en een inkomen van mij. En als ze zitten te wachten op een bezorging kunnen ze de daklozenkrant verkopen.” Maar voor het zover is wil hij een doorzichtige ombouw om het huisje maken. “Hier binnen is geen ruimte, en dan hoeven ze in de winter niet in de kou te bibberen.”

Zwerversjeugd in Thailand
Noei is als kind vaak verhuisd. “Van Bangkok naar het platteland, weer terug naar Bangkok... Ik had geen vast dak boven mijn hoofd en voelde me daardoor minder veilig. Als je meer zekerheid hebt voor de toekomst maak je minder snel fouten. Ik hoop daarom dat daklozen geen fietsen meer stelen als ze voor mij werken.”

Niet alleen rode pepers
Een grote denkfout die Nederlanders maken is dat Thais eten altijd pittig is, zegt Noei. “Wij hebben ook kleine kinderen, die moeten niet te heet eten.” Hij stelt klanten altijd voor om naast een pittig gerecht ook iets minder pittigs te nemen. In Thailand eet je namelijk niet allemaal uit je eigen bakje, maar deel je de verschillende gerechten die op tafel staan.

Met de boot bestelling ophalen

Pie-Nong Thai ligt ter hoogte van het Eerste Marnixplantsoen. Er komen vooral veel buurtbewoners. “Maar in de zomer leggen ook boten hier aan de kade aan om hun bestelling op te halen” zegt Noei. Hij is elke dag open van 16 tot 21.30 uur. Bestellen kan via de website of telefonisch op 06 4410 5074.

Tags: #Afhaal #Thai #restaurant #eten #food

Related Restaurant Posts

1.Thais Restaurant Bangkok in Amsterdam
 2.Bangkok aan de Noordzee | Thailand Gek Club
 3.Restaurant Kratiam Thai | Thailand Gek Club
 4.Thais Restaurant Naan Naam | Thailand Gek Club
 5.Warie's Thai Food Amsterdam | Thailand Gek Club

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 28-07-13

http://feeds.feedburner.com/NewThai

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven