Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 4 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 4 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Beste Thais restaurant in Amsterdam

Ga naar beneden

Beste Thais restaurant in Amsterdam

Bericht van tuktuk op do 10 okt 2013 - 12:11

Khunrob ea,

Als we in Amsterdam bij een thais restaurant willen gaan eten, wat is dan de beste keus wat betreft, menu, sfeer, betaalbaar.Duim omhoog 
tuktuk

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 30-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Beste Thais restaurant in Amsterdam

Bericht van ReneThai op do 10 okt 2013 - 17:04

Sfeer moet je uiteraard zelf ook maken , dus neem vooral de tijd om ergens te gaan eten en geniet minimaal een uur van het lekkers.
Ga niet naar een Thais eethuis of snackbar ,maar naar een echt goed restaurant.
Ik geef de voorkeur aan een paar restaurants in de buurt van de Zeedijk , zoals Bird ( tegenover Bird snackbar ) , de Kooning van Siam ,en Songkwae .
Bij Songkwae vind ik de inrichting wat sober maar je kan er goed eten en de sfeer maak je zoals eerder gezegd zelf.

Kijk eens op de Thaise Keuken Startpagina : Klik Hier in de rubriek Restaurant Amsterdam.
Eet smakelijk : เพลิดเพลินกับอาหารของคุณ
ReneThai

Aantal berichten : 730
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 68

Bericht van tuktuk op do 10 okt 2013 - 19:21

Rene,

Bedankt voor de tips!!.

Met sfeer bedoelde ik eigenlijk de aankleding van het restaurant, zeg maar het gevoel krijgen dat je in Thailand bent. We nemen wat mensen mee die nog nooit in Thailand zijn geweest (ja hoe is het mogelijk).

We zijn nog op zoek naar de naam van het volgende gerecht; een half open gesneden ananas met rijst, kip, ananas, rozijnen, cashewnoten, lenteuitjes er in.
tuktuk

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 30-07-13

Bericht van ReneThai op do 10 okt 2013 - 19:48

Gebakken rijst met kip , cashew noten en rozijnen in een halve ananas , dat is niet zo moeilijk toch :

Khao Pad Sapparot : ข้าวผัดสับปะรด
ReneThai

Bericht van ReneThai op do 10 okt 2013 - 19:55

Tot en met de 17e van deze maand is er een speciaal menu bij Nakorn Thai in Dordrecht , vanwege het 6 jarig bestaan . Een vier gangen menu voor € 23,77. Ik ben er met een paar mensen aanstaande Zaterdag avond .Dat is weer eens wat anders dan de tientallen Thaise restaurants in Amsterdam. In Dordrecht is er maar een :

http://www.nakornthai.nl/

ReneThai

Bericht van khunrob op do 10 okt 2013 - 23:15

Op de Zeedijk, het hart van Chinatown, vindt je de beste Chinese en Thaise restaurants van de stad zegt men.
Als het gezellig en lekker moet zijn dan zou ik ook kiezen voor Thais restaurant Bird tegenover Thaise snackbar Bird. En maak er eens een set-menu van, dus deel alle gerechten met elkaar, gezellig en lekker. Apart niet Thais dessert "gebakken ijs". Reserveer een tafel bij het raam achterin de zaak, uitzicht op de "klong".

Thais restaurant Bird
Zeedijk 72-74, Amsterdam
T 020-620 14 42
Ga naar de website voor meer informatie

Een stuk verder zit Song Kwae Thai Food daar at ik vroeger ook vaak maar wat minder gezellig is. Maar er zitten meerdere Thaise eethuisjes en restaurants in die buurt, en soms tegen de klok van 12 word het gezellig in de Mekhong River bar.

Song Kwae Thai Food
Kloveniersburgwal 14, Amsterdam
T 020-624 25 68
Ga naar de website voor meer informatie.

De onlangs overleden culinaire expert Johan Van Dam maakte Thais gehakt van Bird, die slechte cijfers van hem kreeg. Die ik zeker niet met hem deel.

JOHANNES VAN DAM

De Thaise snackbar van Bird bestaat al sinds 1993. Vijf jaar later begonnen ze ertegenover, op de Zeedijk, ook een Thais restaurant. Ik was in geen van beide ooit geweest, maar op hun website staan zeker vier of vijf positieve stukken die schijnbaar van mijn hand zijn; het zijn slechts door mij geregistreerde voorkeuren van geïnterviewden in de rubriek 'Waar eet' die Het Parool ooit had.

Samen met nog meer kopij, uitgebreidere stukken, ook niet van mijn hand, maar wel vrijwel allemaal uit Het Parool, razend positief. Ik vond toen dat ze al zoveel publiciteit hadden gekregen, dat ik er niet ook nog een Proefwerk tegenaan hoefde te gooien. Maar alles verandert, en dus moest het er eens van komen dat ik bij Bird, het restaurant, ging eten.Qua interieur gevarieerd genoeg: twee kleine zalen beneden (niet-roken!) en een boven en bovendien nog een barretje om aan te wachten. Alles uitbundig gedecoreerd. Je zit overigens op houten bankjes, wat ook wel iets heeft, maar je krijgt wel miezerige kleine servetjes.

De kaart is uitgebreid, waardoor je ertoe neigt precies die dingen uit te kiezen die je zelf lekker vindt. Dat kan wel eens te specifiek zijn, en we willen wel eens zien hoe de andere helft leeft, dus kiezen we in zo'n geval liever voor een menu, wat dan het Bird menu 3 moest worden (€37,50) minimaal voor twee. Eén keuze: garnalen of tilapia (ook vis, en niet de een tilapia en de ander garnalen, helaas). Omdat je bij dit topmenu (is heel veel, gebaart de ober nog) dan alleen kip en vis krijgt, bestellen we nog de Nua Nam Tok, de biefstuksalade met peper en lokale kruiden (€12,50, als meeneemgerecht aan de overkant €10). Het vlees was wel wat stug en het geheel wat erg zuur, maar het was ook wel fris en kruidig. En pittig! Het pittigste gerecht van alles dat we aten, hoewel het menu ook als pittig stond aangemerkt.

Dat gold niet voor de gemengde voorgerechten. De kipsaté kwam met een slap smakende pindasaus met onder andere harde blokjes wortel. Die zaten ook in het enige, matig pittige sausje bij de rest: het kleine zoetige miniribbetje, het loempiaatje, de hier en daar nog wat zachte pangsit, het viskoekje en het stukje kip in bamboeblad: allemaal nogal onuitgesproken van smaak, niet slecht, ook geen slechte olie, maar, zeg maar neutraal, te neutraal.

De Tom Yam Koeng, het kopje garnalensoep, was redelijk; niet erg heet (spicy zegt de kaart), niet erg zuur, met twee grote garnalen oké; geen wereldervaring, maar niet slecht. En toen kwamen de hoofdgerechten van het menu: het vaste kipgerecht en een groentegerecht die, zo op het oog, niet van elkaar te onderscheiden waren en afgezien van de stukjes kip ook op de tong nauwelijks verschilden. Zoetzuur, groente en fruit. Tofoe verving de kip bij het groentegerecht. Ik begrijp niet dat je je gasten niet meer variatie geeft in zo'n menu. Waarom die kip niet in een groene of rode curry? Er zijn nog zeker negen andere kipgerechten.

De vis, in feite het hoofdgerecht, was een grote tilapia, een paar keer schuin ingekerfd, door beslag gehaald en hard in olie gebakken. Hij was droog en het was moeilijk er nog behoorlijk wat vlees af te krijgen; eronder een makkelijke, matig hete saus, erover wat paprikareepjes en andere groenten. Het zag er indrukwekkend uit, maar het was niet veel. Er kwam witte rijst bij, die redelijk was. Voor de volledigheid hadden we er nog een schaal Pad Mi Tjee, gebakken mie (€3,50), bij besteld. Die leek meer opgebakken mie; het was of je op een kluwen vislijn zat te kauwen, qua smaak én structuur. Een schande!

Als dessert kon je kiezen tussen koffie, thee of een toetje. Dat laatste bestond uit zeer matig vanille/chocolatechip- en chocolade-ijs, met wat lychees uit blik. We wilde ook wat lekkers en bestelden, buiten het menu, nog Thaise cakejes (Kanom Thaan) en een warm rijstgerecht in bananenblad, gevuld met zoete aardappel (Kouw Niuow Ping, €3). Niet echt iets om voor terug te komen.

Ineens begrepen we al die juichende geluiden niet meer. Misschien hadden we alles à la carte moeten bestellen, maar we wilden eigenlijk liever zien hoe willekeurige klanten en toeristen hier behandeld worden. En als je weet dat zo'n menu toch nog €37,50 kost, is dat niet echt goed. Bird onderscheidt zich als restaurant niet van de andere tourist traps. Jammer hoor.
Het Parool, 07-01-2006

Tags: #Bird #Songkwae #Nakorn-Thai #Restaurant-Bangkok

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 2068
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Bericht van Kerstman op do 15 dec 2016 - 11:13

De beste Thai restaurants van Nederland:
Thais restaurant BaiYok >> Zwolle
Mekhong Thai-Lao Restaurant >> Delft