Thailandgek Twitter
Wie is er online?
Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten :: 1 bot

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 84. Dit aantal is bereikt op vr 30 maa 2018 - 22:48.
Hotels bij Agoda!

Hotels bij Agoda!
Direct Bevestigd.
Boek Pattaya Hotels
bij Agoda!

Auteursrechten

Creative Commons-Licentie

© 2018 Thailandgek.com

Rechten voorbehouden

Nakorn Thai Dordrecht

Ga naar beneden

Nakorn Thai Dordrecht

Bericht van ReneThai op zo 13 okt 2013 - 11:10

Het is bijna 3 jaar geleden dat ik samen met een ex collega en zijn vrouw bij Nakorn Thai at . Dat was op 5 December 2010 , het sneeuwde toen behoorlijk en het was erg glad. We hadden toen gereserveerd maar dat bleek achteraf niet echt nodig te zijn.

Het verslag van toen :
http://thaisekeuken.startpagina.nl/prikbord/13221918/nakorn-thai-dordrecht#msg-13221918

Afgelopen Vrijdag probeerde ik telefonisch te reserveren maar ik werd te woord gestaan door een antwoordapparaat. Mijn reservering werd later niet bevestigd , niet door een belletje en ook niet via een sms.  Reden om er gisteren vóór de afgesproken tijd even langs te gaan om te vragen of mijn reservering ontvangen was. Dat was inderdaad het geval ,maar ik vind het toch een minpuntje dat het niet bevestigd was.

Dus eerst even een paar drankjes alvorens te gaan eten. Het reserveren was dit keer wel nodig want buiten onze tafel waren er nog slechts 6 tafels in dit kleine maar intieme restaurant. En al die tafels waren bezet.

Het restaurant  bestaat 6 jaar en om die reden was er een speciaal 4 gangenmenu samengesteld , en we kozen er alle 3 voor om van dat menu een keuze te maken.

http://www.nakornthai.nl/images/Menu6jaar.pdf

We bestelden 3 maal sate moo ,als voorgerecht , als soep  eenmaal wantansoep en 2 maal Tom Kha Kai.

En als hoofdgerecht eenmaal krokante kip in groene currysaus en eenmaal varkensgehakt in zoete basilicum en eenmaal rundvlees in tumicuni , een soort gembersaus.

We kregen alle gangen apart opgediend , dat is niet echt op zijn Thais maar dit keer was het vanwege de drukte welkom.

De wantansoep was lekker , een sterke bouillon en drie wantanballetjes , de tom kha kai was volgens mijn tafelgenoten ook lekker , de serveerster waarschuwde voor de rode peper die er inzat.

Het gehakt in zoete basilicumsaus was niet lekker , de varkensgehakt lucht en smaak overheerste en de donkere saus smaakte niet naar basilicum.
De krokante kip was ook echt krokant ondanks dat het in een groene saus lag.
Het rundvlees in gembersaus was lekker en mals. Jammer dat de kleur van de basilicumsaus en gembersaus hetzelfde was , zodat de gerechten er wat saai uitzagen .

Het toetje was zoals gebruikelijk altijd erg lekker , ik moet toch eens in  Bangkok naar het restaurant gaan waar voorgerecht , hoofdgerecht en nagerecht uitsluitend uit toetjes bestaat. Ik ben alleen de naam van het restaurant kwijt ,maar wellicht kom ik het nog ergens tegen.

De vorige keer sneeuwde het in Dordrecht en dit keer begon het flink te regenen. Mijn gezelschap ging met een taxi naar Zwijndrecht en bood me aan om mij eerst in Dordrecht Zuid af te zetten .Al met al een leuke avond met toch wel een voldoende voor het restaurant.
ReneThai

Aantal berichten : 730
Registratiedatum : 28-07-13
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: Nakorn Thai Dordrecht

Bericht van khunrob op zo 13 okt 2013 - 12:51

Fraaie link: nakorn-thai-dordrecht#msg- , je zou denken dat er V-Tsin in het eten zat Very Happy 

Had men op de basilicumsaus geen verse basilicum blaadjes gestrooid? De smaak zou dan beter zijn en voor het oog leuker.

"Reis met een glimlach, deel u ervaring"

Boek nu via  de Thailand Gek Club de mooiste hotels in Thailand met hoge kortingen. In samenwerking met Agoda bieden wij U de goedkoopste hotels van Thailand aan.

khunrob
Admin

Aantal berichten : 1939
Registratiedatum : 24-07-13
Leeftijd : 62

http://khunrob.blogspot.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

Permissies van dit forum: